شماره ۱۶۱۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
عددخبر

1300‌ میلیارد تومان زیان خالص بیمه‌های تکمیلی
رشته بیمه تکمیلی درمان که در یک دهه گذشته برای شرکت‌های بیمه زیانده بوده است، امسال نیز به این روند ادامه داده به شکلی که برخی از زیان خالص 1300‌میلیارد تومانی آن برای ‌سال 97 خبر می‌دهند. رشته «بیمه تکمیلی درمان» یکی از رشته‌های زیانده در صنعت بیمه است که ضریب خسارت آن در یک دهه گذشته نه فقط بیش از 90‌درصد بوده بلکه در 6 سال این ضریب به بالای 100‌درصد رسیده است؛ یعنی نه فقط سودی برای شرکت‌های بیمه نداشته بلکه شرکت‌ها مجبور شده‌اند در این سال‌ها از سود دیگر رشته‌های بیمه‌ای برای پوشش هزینه‌های آن استفاده کنند.

52 میلیون  رأس گوسفند و بُز در کشور داریم
بر اساس نتایج اولیه آمارگیری مرکز آمار ایران، تعداد دام سبک در دامداری‌های کشور افزایش یافت. براساس نتایج اولیه این آمارگیری در مهر امسال تعداد 37،5‌میلیون رأس گوسفند و بره و 14.5‌میلیون رأس بز و بزغاله و درمجموع 52‌میلیون رأس گوسفند و بز در دامداری‌های کشور موجود بوده که نسبت به زمان مشابه در‌ سال 1393، به‌ترتیب 20 و 17.6‌درصد افزایش یافته است. بر اساس نتایج اولیه این آمارگیری در مهر ماه ‌سال جاری تعداد 37،5‌میلیون رأس گوسفند و بره و 14.5‌میلیون رأس بز و بزغاله در دامداری‌های کشور موجود بوده که نسبت به زمان مشابه در ‌سال 1393، به ‌ترتیب 20 و 17.6‌درصد افزایش یافته است.

23 برابری یارانه بنزین ثروتمندان نسبت به فقرا
مسعود خوانساری، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: «دهک دهم 23 برابر دهک اول از یارانه پنهان بنزین استفاده می‌کند؛ برای همین اگر سوخت به وسیله نقلیه داده شود، غیر عادلانه است. خوانساری افزود: «سالانه 180 تا 200‌هزار‌میلیارد تومان یارانه بنزین می‌دهیم در حالی‌ که یک خط مترو هفت‌هزار‌میلیارد تومان خرج دارد و ما می‌توانیم ناوگان اتوبوسرانی کل کشور را نوسازی کنیم.»  نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پایان خاطرنشان کرد: «روزانه 90‌میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود و 20‌میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد.»


تعداد بازدید :  226