شماره ۱۶۱۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
نخستین سفر پاپ به امارات و عربستان

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز گذشته وارد امارات متحده عربی شد. محمد بن زائد آل نهیان، ولیعهد ابوظبی از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دعوت کرده که از امارات دیدار و در نشست بین‌المللی ادیان که به‌عنوان بخشی از برنامه امارات برای ‌سال «تحمل» (انعطاف‌پذیری) برگزار می‌شود، شرکت کند.
فرانسیس اما به دلیل نقش امارات در جنگ یمن به‌عنوان بخشی از ائتلاف عربستان علیه حوثی‌ها، برای این دیدار دو روزه با انتقاداتی روبه‌رو است.
پاپ که دیروز وارد ابوظبی شد، با ولیعهد این کشور گفت‌وگو و در نشست ادیان سخنرانی کرد. او همچنین مراسم عشای ربانی را در یک استادیوم ورزشی برگزار خواهد کرد و با احمد الطیب، شیخ‌الازهر سنگ بنای تاسیس یک مسجد و کلیسای تازه را خواهد گذاشت.
این دو رهبر دینی همچنین توافق جهانی «صلح، برادری و احترام متقابل را به نیابت از میلیاردها پیرو دین خود در سراسر جهان» امضا خواهند کرد. پاپ فرانسیس پیش از سفر خود در ویدیویی اظهار کرد امارات به دنبال تبدیل شدن به «الگوی همزیستی، برادری و رویارویی تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف» است. او با اشاره به این‌که «همه ما با وجود تفاوت‌هایمان برادران و خواهران یکدیگر هستیم» گفت به دنبال آن است که «برگ جدیدی در تاریخ روابط ادیان رقم بزند.»
امارات ‌سال ۲۰۱۹ را «سال انعطاف‌پذیری» نامیده است، تا میانه‌روی را در کشور خود رواج دهد. دولت این کشور قانونی را برای مقابله با تبعیض وضع کرده، «وزارت انعطاف‌پذیری» تاسیس کرده و «مؤسسه بین‌المللی انعطاف‌پذیری» را برای به چالش‌کشیدن افراط‌گرایی و معرفی امارات به‌عنوان «الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز» بنیان نهاده است.


تعداد بازدید :  226