شماره ۱۶۱۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
استعدادیابی فوتبالی، جدیدترین سوژه اختلاف فوتبال و تلویزیون
فدراسیون «ستاره‌ساز» را به رسمیت نشناخت!

شهروند|  از چندی پیش شبکه سه، خبر از پخش یک برنامه استعدادیابی با حضور برخی از اهالی فوتبال به نام «ستاره‌ساز» داده بود. این برنامه که با اجرای محمدحسین میثاقی به‌ زودی روی آنتن می‌رود، با مشارکت مربیان امروزی مثل مهدی مهدوی‌کیا، فیروز کریمی، خداداد عزیزی و... به استعدادیابی فوتبالی از مناطق دورافتاده خواهد پرداخت.
درحالی که این چهره‌های سرشناس در مصاحبه‌های اخیر خود هدف از ساخت این برنامه تلویزیونی را حضور در مناطق دورافتاده و روستاها و کشف ستاره‌های تازه‌ای برای آینده فوتبال ایران دانسته‌اند، فدراسیون فوتبال واکنش عجیبی به این ماجرا داشته است. روز گذشته نامه‌ای در فضای مجازی با امضای ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال خطاب به روسای هیأت‌های استانی منتشر شد که در بخشی از آن آمده بود: «طبق گزارش‌های واصله اخیرا در سیمای جمهوری اسلامی ایران و برخی خبرگزاری‌های رسمی داخلی تبلیغاتی مبنی بر ساخت و پخش قریب‌الوقوع برنامه‌های تلویزیونی در حوزه استعدادیابی و فوتبال پایه به نمایش درآمده است که متاسفانه این فدراسیون هیچ‌گونه اطلاعی از نحوه فعالیت و جزییات برنامه‌های مذکور ندارد. بازیکنان و خانواده‌ها هوشیار باشند هر برنامه‌ای که از صداوسیما پخش می‌شود، به معنای درستی آن نیست! مانند موسسات مالی که خود صداوسیما  تبلیغ می‌کرد اما بعد از یک مدت مشخص شد کلاهبرداری هدف آنها بوده است.» با این نامه فدراسیون فوتبال رسما از موضع مخالفت با این برنامه درآمده و گویا به رسمیت‌شناختن آن را نیازمند هماهنگی‌های لازم دانسته است. نخستین‌بار است چنین برنامه‌ای با محوریت شناسایی ستاره‌های فوتبال ایران در قالب برنامه ورزشی به روی آنتن می‌رود و باید دید با توجه به هشدار فدراسیون آیا این برنامه می‌تواند کمکی به فوتبال و پیشرفت آن انجام دهد یا خیر.
احتمالا طی روزهای آینده مسئولان این برنامه و شاید چهره‌های مطرحی که در برنامه «ستاره‌ساز» حاضر هستند، به این نامه فدراسیون واکنش نشان دهند. نکته اینجاست که برخی از این ستاره‌های فوتبال شاید خودشان بتوانند با ارتباطاتی که دارند، این استعدادها را در گوشه‌ای از فوتبال جای دهند. مثلا مهدی مهدوی‌کیا با توجه به قوت‌گرفتن آکادمی کیا در سال‌های اخیر می‌تواند استعدادهای فوق‌العاده را جداسازی و به مدرسه فوتبال خود ببرد تا از این طریق شناخته شوند. این اتفاق را هم می‌توان به تنش‌های سال‌های اخیر فدراسیون با صداوسیما اضافه کرد.


تعداد بازدید :  380