شماره ۱۶۱۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
افتتاح پروژه های جمعیت هلال احمر در دهه فجر از سیستان و بلوچستان کلید خورد
خدمت ادامه دارد...

دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر از صبح روز گذشته با سفر به استان سیستان‌وبلوچستان افتتاح طرح‌های جمعیت هلال‌احمر به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب در دهه فجر را آغاز کرد.
نخستین پروژه که با حضور دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات و درازهی نماینده سراوان افتتاح شد، پایگاه جاده‌ای پلیس راه زاهدان، یادمان شهید غلامحسین خدری بود. دکتر علی‌اصغر پیوندی درحاشیه افتتاح این پایگاه در جمع خبرنگاران در مورد افتتاح طرح‌های استان سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: «در دهه فجر امسال ما 14 پایگاه مختلف از قبیل امداد جاده‌ای کوهستان و دریا را افتتاح می‌کنیم که 6 پایگاه آن در استان سیستان‌وبلوچستان است.»
وی ادامه داد: «علاوه بر افتتاح 6 پایگاه امداد جاده‌ای، کوهستان و شهری دو ساختمان اداری آموزشی نیز افتتاح می‌شود.» رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به افزایش پایگاه‌های استان به 27 پایگاه گفت: «با این حال اما با استانداردهای جهانی که حدود 53 پایگاه است، فاصله داریم و این کمبود تنها مربوط به استان سیستان‌و‌بلوچستان نیست بلکه در بیشتر استان‌ها این کمبود وجود دارد.»
پیوندی با اشاره به این‌که تعداد پایگاه‌های موجود در کشور با استانداردها فاصله دارد، گفت: «کشور ما اقلیم جذابی دارد اما با توجه به این تنوع ضرورت دارد پایگاه‌های دریا، کوهستان و جاده‌ای را در حد استانداردهای معمول ایجاد کنیم. درحال حاضر مجموعا 557 پایگاه در کل کشور داریم، درحالی ‌که در حالت استاندارد تعداد این پایگاه‌ها باید به 1200 پایگاه افزایش پیدا کند. براساس اقلیم هر منطقه این پایگاه‌ها تأسیس شده‌اند و بیشتر آنها هم پایگاه‌های جاده‌ای هستند.» وی با بیان این‌که این کمبود‌ها با همکاری میان خیّرین، مسئولان و جمعیت هلال‌احمر می‌تواند کاهش یابد، افزود: «امیدواریم در چند‌سال آینده در این زمینه رشد خوبی را شاهد باشیم و بتوانیم پایگاه‌ها را به تعداد قابل قبول برسانیم تا بتوانیم در لحظات اول حوادث همیشه در کنار مردم باشیم.»
دکتر پیوندی همچنین به تعداد بالگردهای جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: «ما درحال حاضر در سراسر کشور 24 فروند بالگرد داریم. افزایش این ظرفیت و تأمین بالگردها با مشکلاتی همراه است اما با این حال، در تلاش هستیم تا این مشکلات را برطرف کنیم و امیدوارم تا اوایل‌ سال آینده 3 فروند دیگر بالگرد به ظرفیت ناوگان هوایی جمعیت هلال‌احمر اضافه شود و تعداد آنها به 27 بالگرد برسد.» رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سیستان‌وبلوچستان نیز در جمع خبرنگاران در مورد افتتاح 8 پروژه در استان گفت: «این پروژه‌هایی که امروز افتتاح آنها آغاز شده است، با اعتبار بالغ بر 40‌میلیارد ریال تکمیل شدند که رقمی تقریبا بی‌نظیر است.»
سفر به خاش و سراوان
پس از آن رئیس جمعیت هلال‌احمر به شهرستان خاش سفر کرد و پایگاه امدادونجات کوهستان تفتان یادواره زنده‌یاد نجاتگر علی محبی را افتتاح کرد. با افتتاح این پایگاه، تعداد پایگاه‌های امدادونجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر به 50 پایگاه افزایش پیدا کرد.
سفر بعدی دکتر پیوندی و هیأت همراه به شهرستان سراوان بود و ساختمان اداری، آموزشی و جوانان جمعیت هلال‌احمر این شهرستان افتتاح شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در مسیر حضور در مکان افتتاح پروژه‌ها از پایگاه‌های جاده‌ای و علاوه بر آن، از مدرسه شهید یعقوب عبدالهی یکی از مدارسی که طرح ققنوس در آن اجرا شده نیز بازدید کرد. در این بازدید مسئولان محلی از اجرای طرح ققنوس و نصب سیستم‌های گرمایشی ایمن در کلاس‌های درس ابراز رضایت کردند و همین‌طور اجرای طرح نذر آب در استان را  نیز مثبت ارزیابی کردند.   رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز ابراز امیدواری کرد تا با همکاری میان خیّران و آموزش و پرورش اقداماتی از این دست ادامه یابد.
از نذرآب تا ققنوس
علی اصغر پیوندی در حاشیه افتتاح ساختمان جمعیت هلال‌احمر شهرستان سراوان، به ارایه گزارشی در مورد اجرای طرح‌های جمعیت هلال‌احمر در استان پرداخت و گفت: «متاسفانه به دنبال آتش‌سوزی یکی از مدارس بود که 4دانش‌آموز معصوم ما پرپر شدند. در پی این حادثه ما بر آن شدیم تا برای رفع نیاز مردم، طرح ققنوس را اجرا کنیم. همچنین پیش از آن طرح نذر آب را در استان اجرا کردیم.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر در مورد طرح نذر آب اظهار کرد: «در این طرح 30‌میلیارد تومان از منابع داخلی هزینه کردیم و در 502 روستا ۱۶۰۰ تانکر آب نصب شد. همچنین 50‌هزار بسته معیشتی توزیع شد و پزشکان داوطلب نیز در قالب کاروان‌های سلامت در 19 منطقه استان حضور پیدا کرده و ویزیت و جراحی سرپایی رایگان انجام دادند. در تلاشیم که این طرح را ادامه بدهیم تا بتوانیم با همکاری و همدلی خیّران فعالیت‌ها را به سرانجام برسانیم، چرا که مشکل بی‌آبی در این منطقه روزبه‌روز درحال بدتر شدن است و لطمات زیادی ایجاد می‌کند.»
وی در مورد طرح ققنوس نیز گفت: «در این طرح جمعیت هلال‌احمر متعهد شد کلاس‌های دبستانی و پیش دبستانی را به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز کند که شامل 1850 کلاس درس بود و تا به حال ۴۰۹ کلاس درسی به این سیستم مجهز شده‌اند. امیدواریم تا اول مهر 98 باقی وسایل گرمایشی که شامل شوفاژ و پکیج است را در بیش از ۱۵۰۰ کلاس درس مستقر کنیم.»
پیوندی ادامه داد: «اگر خیّران و ارگان‌های دیگر به کمک بیایند نه‌تنها در مقاطع بالاتر بلکه در استان‌های مجاور نیز می‌توان این طرح را ادامه داد.» پیوندی با اشاره به رضایت مردم از اجرای طرح‌های ققنوس و نذر آب اظهار کرد: «خوشبختانه این دو طرح در استان جلوه خوبی داشته و باعث رضایت مردم شده است و ما هم خرسند هستیم که توانستیم خدمتگزار خوبی برای این مردم باشیم.»


تعداد بازدید :  334