شماره ۱۶۱۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
امریه باورنکردنی فدراسیون فوتبال خطاب به مدیران و سرمربیان لیگ برتری
انتقاد از تیم‌ملی ممنوع!

شهروند| چند روز قبل نامه‌ای به دست باشگاه‌های لیگ‌برتری از سوی فدراسیون رسید؛ محتوای نامه این بود: «حق انتقاد از تیم‌ملی را ندارید!» این دستور از سوی فدراسیون به همه باشگاه‌ها اعلام شد و طبق آن سرمربیان تیم‌ها در نشست خبری قبل و بعد از بازی‌ها حق اظهارنظر درباره تیم‌ملی را ندارند. شاید برخی بگویند این‌که یک مربی بیاید و فقط درباره تیم خودش و حریف صحبت کند، حرفه‌ای باشد اما این‌که چطور در این مقطع فدراسیون به فکر چنین حرفه‌ای‌گری افتاده و فقط صحبت درباره تیم‌ملی را ممنوع کرده، عجیب به نظر می‌رسد، حتی در بخش پایانی این نامه باشگاه‌ها تهدید شده بودند درصورتی که تخلفی در این زمینه انجام دهند، با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد.
حالا که جام‌ملت‌های آسیا به پایان رسیده، فرصت مناسبی برای نقد عملکرد تیم‌ملی و کارنامه 8ساله کارلوس کی‌روش است، اما فدراسیون به دلایل نامعلوم علاقه‌ای به بحث درباره تیم‌ملی و اتفاقاتی که در جام‌ملت‌ها رخ داد، ندارد. شاید بهتر بود مهدی تاج و در مجموع فدراسیون فوتبال پیش از این‌که چنین نامه‌ای را به باشگاه‌ها ابلاغ کنند، به فکر کنترل بازیکنان تیم‌ملی بودند. دیروز سردار آزمون در مصاحبه‌ای رادیویی به شکلی نامتعارف و تند به فدراسیون فوتبال حمله کرد: «فدراسیون هرچه می‌گوید، دروغ است! آنها چه کار کردند؟ همه هزینه‌های ما را هم قطر داد. فکر می‌کنید فدراسیون داد؟ وقتی بازیکنان تیم‌ملی خارج از کشور می‌خواستند به اردو بیایند، برایمان یک مسیر 8، 7ساعته را بلیت اکونومی می‌گرفتند! مهم فرست کلاس‌بودن نیست، مهم این است که شاید مصدوم شویم و باید برای بازیکن تیم‌ملی احترام قایل شوند. گفتند پاداش بازی با چین را دادند، اما ما چیزی نگرفتیم. حرف حق را بزنید و دروغ نگویید. بگویید که هزینه آن کمپ را هم شما ندادید و قطر داد. پس چطوری می‌خواهید قهرمان شوید؟»
این صحبت‌های تند و شوکه‌کننده بازیکنی بود که درطول جام‌ملت‌ها مبالغ زیادی را از همین فدراسیون پاداش گرفته و حالا همه تقصیرها را گردن فدراسیون انداخته است. به نظر می‌رسد زور فدراسیون در این میان فقط به باشگاه‌ها و مربیان لیگ برتری رسیده تا انتقاد را ممنوع اعلام کند. البته این برای اولین‌بار نبود که رئیس فدراسیون فوتبال چنین قانونی را از خودش وضع می‌کند. مهدی تاج بعد از جام‌جهانی و جلسه‌ای که با کی‌روش داشت هم، صحبت عجیبی انجام داد و رسما از جریمه برای کسانی گفته بود که علیه سرمربی تیم‌ملی صحبت می‌کنند:   «مقرر شد که از این ساعت به بعد دیگر هیچ‌کس راجع به برنامه‌ریزی‌های کی‌روش صحبت نکند. اگر کسی صحبت کرد، مدیر آن باشگاه و خود آن مربی طبق آیین‌نامه و کمیته‌های مربوطه برخورد و جریمه خواهند شد.» باید دید سرمربیان لیگ‌برتری چقدر به این آیین‌نامه وضع‌شده از سوی فدراسیون عمل می‌کنند و اولین جریمه برای کدام مربی درنظر گرفته می‌شود. احتمالا این ماجرا شکاف بین مربیان و فدراسیون را بیشتر می‌کند و البته شاید انتقادات بیشتری از این پس به جای کی‌روش و تیم‌ملی به سوی خود فدراسیون روانه شود.


تعداد بازدید :  273