شماره ۱۶۱۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
حال ستوان یکم «جابر بیرانوند» که در این حادثه بشدت مجروح شده، وخیم است
تیراندازی و انفجار در خرم‌آباد

شهروند|  تیراندازی بامداد چهارشنبه در خرم‌آباد یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت. هردو حادثه‌دیده این ماجرا در حین انجام وظیفه بودند که از سوی سرنشینان یک خودرو مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. سرباز وظیفه «نجم‌الدین باوی» در همان لحظات نخست درگیری به شهادت رسید  و ستوان یکم «جابر بیرانوند» بشدت مجروح شد که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است. حال مجروح این حادثه وخیم است و آن‌طور که یکی از مسئولان بیمارستان به «شهروند» اعلام کرده این ستوان جوان به دلیل شدت جراحت به کما رفته است. مسئولان انتظامی خرم‌آباد از دستگیری پنج مظنون در این ارتباط خبر داده‌اند اما هنوز هیچ خبر رسمی در خصوص هویت و انگیزه ضاربان از سوی پلیس منتشر نشده است.
 براساس اعلام پلیس لرستان این حادثه صبح چهارشنبه در منطقه «دره‌گرم» و در نزدیکی یک پمپ‌بنزین رخ داده است. به گفته  سردار مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی لرستان این حادثه ساعت 2:30 بامداد چهارشنبه در بلوار شهید چاغروند خرم‌آباد رخ داده است. این مقام مسئول تعداد افراد مسلح در این حادثه را دو نفر اعلام کرد که با ماموران پلیس درگیر شدند. او همچنین درباره انفجار مهیب رخ‌داده در حین این درگیری هم توضیح  داد: «به دنبال درگیری و تیراندازی بین ماموران و افراد ضارب چند گلوله هم به تانکر حامل گاز CNG برخورد می‌کند و همین مسأله هم باعث بروز انفجار شدیدی شد.» فرمانده انتظامی لرستان درباره هویت ضاربان هم توضیح داد: «تاکنون پنج نفر در قالب دو تیم دستگیر شده‌اند و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.»
در همین حال سرهنگ سیدعلی میراحمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان در تشریح جزییات بیشتر این حادثه گفت: «مأموران گشت انتظامی شهرستان خرم‌آباد حین گشت‌زنی در محله «دره گرم» به دو سرنشین خودرو پراید که در کنار پمپ‌بنزین پارک شده بود، مشکوک شدند که آنها به‌محض مشاهده پلیس اقدام به تیراندازی می‌کنند. در این درگیری مهاجمان به تانکر خالی سوخت گاز مایع که در محوطه پمپ‌بنزین پارک شده بود، تیراندازی کردند که به انفجار مهیب و شکسته‌شدن شیشه‌های ساختمان‌های مجاور منجر شد.»
به گفته جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان در این درگیری یک نفر از سربازان دلاور و جان‌برکف نیروی انتظامی به نام «نجم‌الدین باوی» شهید شد و ستوان یکم «جابر بیرانوند» هم بشدت مجروح شد که در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مداوا قرار گرفته است؛ اما خبرها از وخامت حال این پرسنل نیروی انتظامی حکایت دارد. اسد عبدالهی، فرماندار خرم‌آباد هم با اشاره به وقوع این حادثه گفت: «انفجار خودرو حامل سوخت سبب شکسته‌شدن شیشه ساختمان‌های مجاور شد و مهاجمان با سرقت یک دستگاه خودرو سواری متوقف‌شده در صحنه انفجار محل حادثه را ترک کردند.»


تعداد بازدید :  830