شماره ۱۶۲۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
استارت «هت‌تریک»
دبورا یانگ، منتقد ‌هالیوود ریپورتر بازی‌های نافذ زوج امیر جدیدی و‌ پریناز ایزدیار را از امتیازهای فیلم می‌داند

با پایان سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران سینماها به وضع عادی خود بازگشته و چند فیلم جدید روی پرده رفته است. یکی از این فیلم‌ها که از روز گذشته اکران خود را آغاز کرد «هت‌تریک» است؛ فیلمی که تولیدکنندگانش این‌طور درباره‌اش توضیح داده‌اند: «فرزاد یه تن‌لشه که نمی‌دونی با مشت بزنی تو دهنش یا بغلش کنی. زنش و دوست فابریکش کیوان، تنها کسایی هستن که میتونن تحملش کنن. یه شب بعد از مهمونی، میخوان دسته جمعی برگردن خونه، ولی کسی نمیدونه این‌دفعه فرزاد چه گندایی زده.»
«هت‌تریک» به کارگردانی رامتین لوافی ازجمله فیلم‌هایی است که در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد. در این فیلم که به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی ساخته شده بازیگرانی مثل امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، صابر ابر، ماهور الوند و همایون ارشادی حضور دارند. «هت‌تریک» در سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه شد.
خوش‌ساخت
دبورا یانگ، منتقد نام‌آشنای نشریه ‌هالیوود ریپورتر در یادداشتی به فیلم «هت‌تریک» سومین فیلم بلند رامتین لوافی پرداخته است. او نوشته است: «هت‌تریک» یک تریلر روانشناسانه خوش‌ساخت است که توانسته به ژانر فیلم‌هایی از نوع خودش بیفزاید و با انتخاب بازیگران مناسب حس تعلیق و‌ کشش را در طول فیلم گسترش دهد. به شیوه‌ای متفاوت از نوع پیچیدگی‌های فیلم‌های اصغر فرهادی با حضور دینامیک شخصیت‌ها و با ایجاد تعلیق و جذابیت تأثیر لازم را روی ذهن تماشاچی می‌گذارد.
رامتین لوافی پیش از این با فیلم نخستش موفق به دریافت تایگر آواردز از جشنواره رتردام و چندین جایزه دیگر از جشنواره‌های متعدد شده است. «هت‌تریک» بدون موسیقی متن و با تکیه بر دیالوگ مناسب که با وجود محدودیت لوکیشن و محدودیت زمانی که داستان در آن می‌گذرد تبدیل به یک‌ تئاتر فیلم نمی‌شود، فیلمنامه و درام قوی و محکم، بازی‌های نافذ زوج امیر جدیدی و‌ پریناز ایزدیار و در عین حال بازی گسترده و وسیع صابر ابر و ماهور الوند را در خود دارد.
قصه‌اش را بدون لكنت روايت می‌كند
سام بهشتی، منتقد سینما هم مهمترين ويژگی این فیلم را «بی‌ادعا بودن» آن می‌داند: «بدون ادا و اطوار زيادي، قصه‌اي را از لايه‌هاي زيرين اجتماعي بيرون كشيده و به طرز درستي روايت مي‌كند. زور نمي‌زند كه با التهاب كاذب و بيهوده، به بار دراماتيك قصه اضافه كند. به‌راحتي روابط ميان كاراكترهایش را براساس موقعيت ترسيم و قصه‌اش را بدون لكنت و براساس لحظه‌هاي نفسگير، مبتني بر يك منطق اصولي روايت مي‌كند. چفت و بست‌هاي فيلمنامه و كاشت و برداشت‌هايش در روند روايت قصه درست است.
تركيب تيم بازيگری، چينش و انتخاب براساس تعقل، متناسب و مبتني بر شخصيت‌ها صورت گرفته است. صابر ابر بازي منطقي‌ای را ارایه مي‌كند. امير جديدي با خلاقيت و تكنيك فردي متفاوت ظاهر مي‌شود و پريناز ايزديار اين‌بار با گريم جذاب سعيد ملكان، بازي مقتدرانه و متفاوتي را ارایه مي‌كند، اما اوج خلاقيت كارگردان، انتخاب ماهور الوند است كه بعد از فيلم دختر كه حضور درستي داشت، در «هت‌تريك» به نقطه اوجی در كارنامه‌اش رسيده است و بعد از چند انتخاب بد، در این فیلم حضور تاثيرگذاري هم در روايت قصه و هم بازيگري دارد.
فیلم «هت‌تریک» درواقع آغاز یک زندگی در کنار به پایان رسیدنِ زندگی‌ای دیگر است؛ روایت چهار نفر که قرار است ناخواسته زندگی‌شان به نوعی با برد و باخت یک تیم ضعیف فوتبال در برابر یکی از بزرگترین تیم‌های دنیا رقم بخورد.

 


تعداد بازدید :  229