شماره ۱۶۲۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
انتشار «در این تیمارخانه» پس از سال‌ها

رمانی از جواد مجابی به نام «در این تیمارخانه» در این هفته راهی کتابفروشی‌ها می‌شود. ناشر این اثر انتشارات ققنوس است. جواد مجابی درباره فضای رمانش گفته: «در متن روایت رمان که نویسنده به انفجار خانواده سنتی در دنیای مدرن می‌پردازد، تکه‌هایی از متن‌های معتبر تاریخی، عرفانی و ادبی ایران جابه‌جا نقل شده است. این کتاب انفجار خانواده در دنیای جدید را مطرح می‌کند.
 این اثر دوازدهمین کار من است که چند ‌سال پیش نوشتن آن به پایان رسید و به تازگی مجوز انتشار آن صادر شده است.»این نویسنده  توضیح داده: «هر جا که متناسب بوده که مطلبی از دیدگاه تاریخی مطرح شود، عین آن واقعه تاریخی در متن آمده است.»او گفته: «در این رمان در عین حالی که یک زوال خطی از جریان وقایع را شاهد هستیم، اشاره‌هایی به تاریخ گذشته می‌بینیم. این روایت گویای این مسأله است که گذشته همواره در زندگی بشر به نوعی تکرار می‌شود.  این روشِ تکه‌چسبانی در رمان بعدی من هم که کار نگارش آن به پایان رسیده، آمده است. رمان «نیست در جهان» به همین شیوه کلاژ نوشته شده است.»
نویسنده «باغ گمشده» درباره فضای «نیست‌ در جهان» عنوان کرده:​ «این رمان روایتی از زندگی آدمی است در شرایطی غیرمعمول؛ یعنی در شرایط و فضایی بسیار آزاد. قهرمان «نیست در جهان» در جهانی غیرمعمول و خارق‌العاده توصیف می‌شود. البته تصور اولیه قهرمان از این جهان این است که در دنیایی بی‌قیدوبند زندگی می‌کند، اما در ادامه به درکی تازه از این فضا می‌رسد.»


تعداد بازدید :  242