شماره ۱۶۲۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
نیکولاس مادورو: ونزوئلا به کسی التماس نمی‌کند

در حالی که بحران سیاسی در ونزوئلا بالا گرفته، رئیس‌جمهوری ونزوئلا دولت آمریکا را به ایجاد بحران موجود در کشورش متهم و دولت واشنگتن را یک «گروه گانگستری افراط‌گرا» توصیف کرده است. نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت‌: «دولت آمریکا یک جنگجوست که به دنبال تسلط و به دست آوردن کنترل ونزوئلاست.»
او ابراز امیدواری کرد که این گروه افراط‌گرا در کاخ سفید با قدرت عقاید عمومی جهانی شکست بخورد.
رئیس‌جمهوری ونزوئلا از صدور مجوز برای ورود کمک‌های بشردوستانه خارجی به کشورش امتناع کرده است و می‌گوید: «ونزوئلا ظرفیت ایجاد رضایت مردمی در تأمین تمامی موارد ضروری را دارد و به کسی التماس نمی‌کند. آمریکا تمایل دارد تا بحران بشری را با هدف توجیه یک مداخله نظامی به وجود آورد. این بخشی از سیاست‌هاست. به همین دلیل است که ما نمی‌خواهیم مواد غذایی مسموم آنها وارد کشور شود.»
رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین خاطرنشان کرد: «منطق و دلیل تکرار یک انتخابات در کشور چیست؟ حدود ۱۰ کشور از خوآن گوایدو، رهبر اپوزیسیون حمایت می‌کنند و تلاش دارند تا دولتی را به رسمیت بشناسند که کسی آن را انتخاب نکرده است. افراط‌گرایان کاخ سفید خودشان را بر حق می‌دانند تا کودتایی را در ونزوئلا به وجود بیاورند.»
نیکولاس مادورو همچنین از کشورهای عربی و اسلامی خواسته تا با ونزوئلا اعلام همبستگی کنند.
از سوی دیگر، رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا گفت: «در صورتی که روسیه سلاح به ونزوئلا ارسال کند، ارتش آمریکا نیز دست به مداخله در این کشور آمریکای لاتین می‌زند.»
 جیمز اینهوفه، رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا به گروه مؤلفان دفاعی گفت: «به نظرم چنین اتفاقی رخ می‌دهد. شما فردی را در آن‌جا دارید که همه را می‌کشد. شما اجازه دادید آن فرد پایگاهی را برای روس‌ها در نیم‌کره ما ایجاد کند. شما پای روس‌ها را به نیم‌کره ما باز کردید. اگر چنین اتفاقی بیفتد، به نقطه‌ای می‌رسیم که با سربازان‌مان مداخله می‌کنیم و واکنش نشان می‌دهیم.»


تعداد بازدید :  352