شماره ۱۶۲۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
زنبیل

‏ ١٠٠هزارتن تخم‌مرغ مازاد داریم
مهر| یک مقام مسئول با بیان این‌که مشکل نهاده‌های دامی فقط در حرف حل شده اما در عمل چیزی مشخص ‏نیست، گفت:«١٠٠ هزارتن تخم‌مرغ مازاد داریم که باید صادر شود‎.» ناصر نبی پور میانگین قیمت هرکیلوگرم ‏تخم‌مرغ را در مرغداری بین ٦٣٠٠ تا ٦٤٠٠ تومان اعلام کرد و گفت:  «یکی از خواسته‌های مرغداران آزاد ‏شدن صادرات تخم‌مرغ به دلیل مازاد این محصول است‎.‎

مرغ بالای ۱۱‌هزار و ۵۰۰‌هزار تومان نخرید
ایسنا| دبیر ستاد تنظیم بازار کشور با تأکید بر این‌که در تأمین میوه شب عید با کمبودی مواجه نیستیم، گفت:«با ‏توجه به قیمت مصوب، هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از ۱۱‌هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کند و ‏در صورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی می‌شود‎.« ‎عباس قبادی با بیان این‌که هیچ خرده‌فروشی حق ندارد ‏مرغ گرم را بالاتر از 11‌هزار و 500 تومان عرضه کند، ادامه داد:  «قیمت جوجه یک‌روزه هم 2400 تومان ‏اعلام شد و فروش با قیمت بالاتر به‌عنوان تخلف محسوب می‌شود.»

نرخ غیرمعمولی پروازهای چارتری ‏
تسنیم| دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که نرخ بلیت پروازهای چارتری در کشور غیرمعمولی ‏است، گفت: «پروازهای چارتری در ایران به معنای واقعی خود نیستند و به صورت بنکداری هستند.» مقصود ‏اسعدی سامانی با اعلام این‌که آن چیزی که تحت چارتری است، به معنای واقعی خودش نیست، گفت:  «نحوه ‏عرضه پروازهای چارتری به‌صورت بنکداری است؛ یعنی به این ترتیب که ایرلاین پرواز یک مسیر خود را ‏به‌صورت کامل در اختیار فردی قرار داده و به نوعی آن را پیش فروش می‌کند. این پروازها هم از سوی ‏چارترکننده در بین آژانس‌ها توزیع می‌شود‎. آن چیزی که در دنیا به نام چارتر است این است که وقتی مسافری ‏که به یک مقصد منتقل می‌شود با همان پرواز برگردد.‎‏»‏

خودروسازان به جای پیشرفت پسرفت کرده‌اند
سیدناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این‌که در طول سال‌های گذشته صنعت خودروسازی به جای پیشرفت، پسرفت کرده است، گفت:  «متاسفانه خودروسازی محدود به عده خاصی شده که وابسته به دولت هستند.» او با بیان این‌که ریشه آشفتگی بازار خودرو ساختاری است، اظهار داشت: «مدیریت دولتی، نبودن خصوصی‌سازی واقعی، نبودن نظارت کافی بر عملکرد خودروسازان و ایجاد منافع مشترک بین خودروسازان و دستگاه‌های ناظر ازجمله مسائل ساختاری است که وضع کنونی بازار خودرو را شکل داده است.» به گفته او، اگر تنها ۱۰‌درصد از تسهیلات و کمک‌هایی را که در طول ۴۰‌سال اخیر در اختیار دو خودروساز بزرگ کشور قرار داده‌ایم، به یک بخش خصوصی اعطا می‌کردیم تا با مهندسی معکوس خودروهای وارداتی اقدام به تولید خودرو کند، صنعت خودرو کشور به‌مراتب پیشرفته‌تر از وضع کنونی بود.

 


تعداد بازدید :  213