شماره ۱۶۲۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران سریال می‌شود
این‌جا، آن‌جا، همه‌جا هزارپا!
تهیه‌کننده هزارپا در گفت‌وگو با «شهروند» انتشار نسخه سریالی هزارپا را تکذیب می‌کند

شهروند| هزارپا؛ فیلم یا سریال؟این پرسش از دیروز ایجاد شد- که رسانه‌ها خبر از این دادند که فیلم سینمایی «هزارپا» که به‌عنوان رکورددار فروش تاریخ سینمای ایران شناخته می‌شود، به ‌زودی در قالب یک مینی‌سریال ۵ قسمتی در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود. خبری که به‌خصوص از این نظر که این فیلم هنوز نسخه نمایش خانگی خود را ارایه نداده و به‌ نظر می‌رسد این اتفاق بعد از عرضه این نسخه سریالی انجام خواهد شد، بیشتر شبیه یک ترفند اقتصادی برای فروش چندباره یک محصول به‌ نظر رسید. موضوعی که در فضای مجازی نیز جنجال ساخت و باعث شد این موضوع دستمایه منتقدان این امر قرار گیرد.
این موضوع البته درنهایت می‌تواند به نفع این فیلم (یا سریال؟!) تمام شود، به‌خصوص از این نظر که هزارپا در اکران خود از جنجال‌سازی‌هایی که انجام شد، نه‌تنها ضرر ندید، بلکه حتی می‌توان گفت که خیر هم دید و درنهایت هم توانست رکورد فروش فیلم‌های سینمایی را به صورت محسوسی جا‌به‌جا کند. حالا این فیلم که در این مدت تمام راه‌های درآمدزایی را آزموده و حتی نسخه‌ای مختص ناشنوایان نیز آماده و اکران کرده، در تلاش است با ارایه و انتشار نسخه سریالی خود پیش از اکران رسمی نسخه سینمایی برگی دیگر رو کند. توجه باید کرد که این فیلم برخلاف بسیاری از محصولات، پس از خروج از لیست اکران سینماها به‌رغم پیشنهادهای مختلف شرکت‌های پخش هنوز وارد شبکه نمایش خانگی نشده؛ و می‌دانیم و می‌دانید که انتشار نسخه سریالی این محصول نیز این امکان را از این فیلم نخواهد گرفت؛ تا بعد از توزیع سریال هزارپا راه برای فروش دوباره و در واقع سه‌باره این فیلم- این‌بار به‌عنوان نسخه سینمایی باز باشد.
در خبر منتشرشده درباره انتشار نسخه سریالی هزارپا آمده بود که سه قسمت اول این مجموعه در دی‌وی‌دی اول و مابقی آن به‌علاوه پشت‌صحنه در  دی وی دی دوم منتشر خواهد شد. دی‌وی‌دی‌هایی با قیمت 20‌هزار تومان- که انگار قرار بر این بوده لقب گران‌ترین دی‌وی‌دی را نیز در اختیار این فیلم قرار دهد!
درشرایطی که رسانه‌ها بعد از درج این خبر نوشته بودند که انتشار سریال هزارپا هنوز توسط منابع رسمی تأیید یا تکذیب نشده است؛ اما رضا رخشان تهیه‌کننده هزارپا در گفت‌وگو با «شهروند» توزیع نسخه سریالی هزارپا را منتفی می‌داند. او می‌گوید که برخلاف آن‌چه رسانه‌ها نوشته‌اند، حرفی از توزیع و انتشار مینی‌سریال در میان نبوده و این قضیه را منتفی بدانید. رخشان اما خبر می‌دهد که آن‌چه به‌عنوان مینی‌سریال مطرح شده، در واقع نسخه کارگردان فیلم هزارپاست. اتفاقی معمول در کشورهای صاحب سینما که «کارگردان که در زمان اکران باید در ارایه نسخه نهایی خیلی از ملاحظات را درنظر می‌گرفته، با دست بازتر نسخه موردنظر و مورد علاقه خودش را منتشر می‌کند».
به ‌گفته رضا رخشان، این نسخه شامل سکانس‌هایی بیشتر در قیاس با نسخه اکران‌شده خواهد بود.


تعداد بازدید :  333