شماره ۱۶۲۱ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بین

سقوط هواپیمای آموزشی در کاشمر
شهروند| دو نفر بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی فوق سبک در کاشمر کشته شدند. یک فروند هواپیمای آموزشی فوق سبک در کاشمر که ساعت ۱۰ صبح جمعه  پرواز داشت، پس از دقایقی در منطقه بهاریه سقوط کرد. بر اثر این حادثه متاسفانه خلبان و دانشجویی که در حال آموزش‌دیدن بود، جان خود را از دست دادند و پیکر جانباختگان توسط نیروهای آتش‌نشانی از هواپیما خارج شد. سرنشینان این هواپیما هر دو 36 ساله و استاد و دانشجوی رشته خلبانی بودند و هواپیما برای آموزش در حال پرواز بود. دانشجوی خلبانی فوت‌شده در حادثه سقوط هواپیما در کاشمر متولد 26 بهمن 1361 است که در روز تولد خود متاسفانه جانش را از دست داده است.
مدیر فرودگاه کاویان پرواز در کاشمر ضمن ابراز تاسف از حادثه سقوط هواپیمای آموزشی در این فرودگاه گفت: «علت سقوط این هواپیما هنوز مشخص نیست و منوط به حضور کارشناسان از سازمان هواپیمایی کشور است. به دستور بازپرس حاضر، صحنه حفظ می‌شود تا کارشناسان برای بررسی علت حادثه حضور یابند. به سازمان هواپیمایی اطلاع داده شده و کارشناسان برای بررسی حضور پیدا می‌کنند.»
او با اشاره به این‌که این فرودگاه هفتمین و بزرگترین فرودگاه فوق سبک کشور است اظهار کرد: «در آذر 95 با اخذ کد چهار حرفی OIMQ  از سوی سازمان جهانی بین‌الملل هوایی کار فرودگاه در حوزه آموزش و تفریحی آغاز شده است و این پرواز نخستین پرواز این هواپیما نبوده است. هرگونه اظهار نظر درباره علت سقوط هواپیما بعد از بررسی کارشناسان اعلام می‌شود و همچنان علت حادثه نامشخص است.»
 گفتنی است؛ بازپرس، پزشک قانونی، نیروهای نظامی، آتش‌نشانی و اورژانس در صحنه سقوط حاضر بودند که نیروهای اورژانس پس از اتمام کارشان محل را ترک کردند ولی بقیه نیروها همچنان در فرودگاه حضور دارند.
صدای سقوط هواپیما توسط اهالی روستای بهاریه در 17 کیلومتری کاشمر شنیده شد و دو نفر از اهالی روستا نیز شاهد عینی سقوط هواپیما بودند.

‏ متهمی در بهارستان بیسوادها را باسواد می‌کرد
جاعل حرفه‌ای مدارک تحصیلی با ۳‌میلیارد و ۸۵۰‌میلیون ریال کلاهبرداری در شهرستان بهارستان ‏دستگیر شد.‏
در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر جعل مدارک تحصیلی در شهرستان بهارستان موضوع به ‏صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
کارآگاهان پلیس، با انجام اقدامات فنی و تخصصی، جاعل را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی طی ‏عملیاتی غافلگیرانه وی را در آموزشگاهی در شهرستان بهارستان دستگیر کردند‎.‎
متهم در بازجویی‌های تخصصی پلیس و پس از روبه رو شدن با اسناد و مدارک به ناچار لب به اعتراف ‏گشود و اذعان داشت که مدارک تحصیلی را با همدستی فردی دیگر جعل می‌کرده و به مبالغ بالا می‌فروخته ‏است.
تاکنون ۱۱ مدرک تحصیلی جعلی کشف  شده و خریداران این مدارک نیز دستگیر شده‌اند. متهمان پس از ‏تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند‎. گفتنی است؛ ارزش ریالی مدارک تحصیلی جعلی فروخته شده ‏‏۳‌میلیارد و ۸۵۰‌میلیون ریال برآورد شده است.


تعداد بازدید :  245