شماره ۱۶۲۱ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
تریبون

عفو موجب تنبه می‌شود
احمد کریمی‌اصفهانی، دبیرکل جامعه اصناف و بازار گفت: «زندانی سیاسی هم سطوح مختلف دارد، به‌هرحال اگر مواردی باشد که بر اثر اشتباه بوده و حیطه آن خیانت و امثال آن نبوده باشد، عفو می‌تواند برای تنبه، اثر مثبتی داشته باشد.» او درباره عفو 50‌هزار نفری که آیت‌الله آملی‌لاریجانی مطرح کرده، گفت: «ممکن است تعدادی زندانی داشته باشیم که توان جزایی که برای آنها در نظر گرفته شده را نداشته باشند، این هم می‌تواند مالی و هم غیرمالی باشد و باید مدتی در زندان بمانند، عفو اینها مشکلی ندارد.»

امیدواریم جوانان به میدان بیایند
حجت‌الاسلام حاج‌ علی‌اکبری، خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری گفت: «مخاطب این نامه به صورت خاص و ویژه جوانان رشید ما هستند. رهبر جوان‌باور ما شدیدا به جوانان ما دلبسته هستند. خوب جوان را می‌شناسند، آفاق ذهن او، دلشوره‌های او را بهتر از هر کسی می‌شناسند و رویش‌های عظیم انقلاب را در تربیت نسل جدید می‌دانند. امیدواریم خود جوانان به میدان بیایند. نگذارند بیانیه بایکوت شود. قدرشناسانه و هنرمندانه وارد میدان شوند.»

انتقال آب دریای خزر مانعی ندارد
عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت:     «تاکنون وزارت نیرو تقاضایی در رابطه با طرح انتقال آب دریای خزر از سازمان نکرده و طرح فوق درحال بررسی است و با رعایت ضوابط زیست محیطی اشکالی ندارد.» او با بیان این‌که دریاچه ارومیه در وضع خوبی قرار دارد و اگر با این وضع پیش‌رود به تراز اکولوژیکی خود در چند‌ سال آینده خواهد رسید، افزود: «وجود محدودیت‌های بودجه‌ای در سه‌سال اخیر سبب ایجاد تاخیر در این موضوع شده و دریاچه ارومیه در‌ سال ۱۴۰۶ به تراز اکولوژیکی خود می‌رسد.» او برداشت‌های غلط را باعث نابودی تالاب‌های کشور عنوان کرد و گفت: «استفاده از آب شیرین تالاب برای مصارف کشاورزی یک اقدام نادرست است و متاسفانه این امر سبب تخریب این گونه تالاب‌ها در سطح کشور شده است.»


تعداد بازدید :  194