شماره ۱۶۲۲ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
کاردینال منحرف از واتیکان اخراج شد

کلیسای واتیکان درنهایت کاردینال تئودور مک‌کاریک را که به تجاوز جنسی به برخی از هم‌سلکان رده پایین‌تر خود متهم شده بود، اخراج کرد. دادگاه اتهاماتی که به مک‌کاریک وارد آمده بود را وارد دانست.
مک‌کاریک زمانی مقام آرشیدوک واشنگتن بود و از لحاظ سیاسی و مذهبی جایگاه بسیار بالایی در واتیکان داشت. گفته می‌شود که این حکم روز جمعه به او ابلاغ شده است. پاپ فرانسیس نیز بعد از رأی دادگاه این تصمیم را تأیید کرده است.
اتهاماتی که به مک‌کاریک وارد آمده بود، طی سال‌های گذشته واتیکان را به لرزه درآورد. البته نامه‌ای که سی‌ان‌ان توسط یکی از مقامات سابق واتیکان منتشر کرده، نشان می‌دهد که مقامات واتیکان چندی قبل از ‌سال 2001، زمانی که اتهامات علیه مک‌کاریک علنی شد، از سوء‌رفتارهای او باخبر بوده‌اند، اما مک‌کاریک به‌رغم همه اتهامات از‌ سال 2001 تا‌ سال 2006 مقام آرشیدوک واشنگتن را در اختیار داشت. مک‌کاریک یکی از مقامات عالیرتبه واتیکان است که به دلیل اتهامات تجاوز جنسی از مقام خود خلع و اخراج شده است. او البته اتهامات خود را رد کرده و گفته که هیچ ارتباطی با این اتهامات ندارد، اما پاپ فرانسیس در ‌سال 2017 دستور تحقیقات از سوی واتیکان را صادر و مک‌کاریک از سمت خود استعفا کرد. دو اتهام اصلی تعرض جنسی که علیه مک‌کاریک مطرح شده، در کلیسای سنت‌پاتریک نیویورک صورت گرفته است؛ جایی که مک‌کاریک سعی کرد به یک نوجوان 16ساله تعرض کند.

 


تعداد بازدید :  166