شماره ۱۶۲۲ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
زنبیل

گل برای روز مادر گران نمی‌شود
ایسنا| اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل اعلام کرد:     «پیش‌بینی می‌شود تا پایان‌سال ‏به ویژه در روز مادر قیمت گل افزایش پیدا نکند‎.» او توضیح داد: «در ایام پایان‌سال تقاضای ‏خرید گل بالا می‌رود و بیشترین میزان عرضه و تقاضای گل در طول‌سال در روز مادر ‏است‎.»
شاهرخی تأکید کرد: «در صنف فروشندگان گل نرخ تعیین شده‌ای برای عرضه وجود ندارد و ‏قیمت محصولات برپایه عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و این درحالی است که برای تزیین ‏گل نیز نرخ به صورت توافقی تعیین می‌شود و در برخی شرایط حتی ملزومات تزیین و ‏برگ‌های تزیینی دسته گل قیمت بیشتری نسبت به گل دارد‎.»

نخستین ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای به بورس ‏
ایلنا| سهام فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای نخستین بار در بازار بورس عرضه شد. عرضه سهام ‏فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بازار بورس با بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای ایران یعنی ‏فروشگاه افق کوروش آغاز شده است. بنا به اعلام سازمان مدیریت‌های صنعتی ایران این ‏فروشگاه با بیشترین مساحت و شعب بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای ایران است و حالا ‏فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تأمین سرمایه خود به فروش سهامشان روی آورده‌اند. علی ‏ابراهیمی، مدیرعامل افق کوروش در مراسم عرضه سهام این شرکت که  در سازمان بورس ‏و اوراق بهادار تهران تشکیل شده بود، گفت: «این نخستین بار است که سهام یک شرکت در ‏مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بورس عرضه می‌شود که می‌تواند در راستای شفافیت، ‏گام جدی باشد و امیدواریم با حضور ما سایر شرکت‌های این صنعت نیز وارد بورس شوند. ‏امروزه صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دنیا جزو بزرگترین شرکت‌ها هستند و این ‏پتانسیل در این صنعت وجود دارد بنابراین امیدواریم ورود ما شرایط مناسبی را برای هم‌میهنان فراهم کند و از 400 تا 500‌هزار نفر مشتری که روزانه از فروشگاه‌های افق ‏کوروش بازدید می‌کنند روزی سهامدار باشند.‏»
این فروشگاه زنجیره‌ای اعلام کرده است که تصمیم دارد سود سهامداران خود را از طریق ‏گسترش شعب این فروشگاه در ایران و کشورهای منطقه تأمین کند. ‏


تعداد بازدید :  240