شماره ۱۶۲۲ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
شاهین‌طبع با ستاره‌ها قطع ارتباط کرد
تصمیمات کی‌روشی در بسکتبال!

شهروند|  بسکتبال روزهای پرحاشیه‌ای را سپری می‌کند؛ دقیقا در شرایطی که به آرامش نیاز دارد. دو بازی سخت در پنجره ششم انتخابی جام‌جهانی و البته 6 ماه بعد هم حضور در جام‌جهانی 2019 حساسیت را برای آسمان‌خراش‌های ایران به اوج رسانده، اما سرمربی تیم‌ملی گویا علاقه‌ای به حضور ستاره‌ها در تیمش ندارد؛ اگرچه خودش معتقد است نظم را سرلوحه کارش قرار داده است.
دست رد به سینه حامد حدادی
بعد از قهر چند ماهه حامد حدادی به خاطر مصاحبه سرپرست تیم‌ملی علیه بازیکنان، این سنتر 218 سانتی‌متری پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد برای حفظ منافع ملی کدورت‌ها را کنار می‌گذارد و به تیم‌ملی برمی‌گردد. درحالی‌که همگان تصور می‌کردند اختلافات رفع شده، دیروز شاهین‌طبع شوک جدیدی به بسکتبال وارد کرد. سرمربی تیم‌ملی با اعلام مخالفت خود با حضور حدادی گفت: «چند روز قبل گفته بودم که از حضور او استقبال می‌کنیم، اما دیگر کمی دیر شده بود. ما تمرینات زیادی برای دو بازی پیش‌رو انجام دادیم و دو بازی تدارکاتی برگزار کردیم.»
خبری از ستاره در تیم‌ملی نیست!
حامد حدادی، صمد نیکخواه‌بهرامی، مهدی کامرانی و ارسلان کاظمی؛ این اسامی چهار ستاره بسکتبال ایران در یک دهه اخیر است. اگر از مردم درباره بسکتبال بپرسید، نخستین نام‌هایی که به زبان می‌آورند، همین‌ها هستند اما این روزها همه این چهار بازیکن از تیم‌ملی دور مانده‌اند، به جز نیکخواه‌بهرامی که خودش ترجیح داده فعلا در تیم‌ملی حاضر نباشد، سه بازیکن دیگر توسط شاهین‌طبع کنار گذاشته شدند، تا تیم‌ملی تقریبا خالی از ستاره شود. البته این تصمیم را می‌توان یک ریسک بزرگ توسط سرمربی تیم‌ملی دانست که ممکن است در صورت شکست در دو بازی پیش‌رو حتی جام‌جهانی را هم از دست بدهد!
شاهین‌طبع در مسیر کی‌روش
اگر رفتارهای اخیر مهران شاهین‌طبع را مرور کنیم، ناخودآگاه به یاد کارلوس کی‌روش می‌افتیم. مصاحبه‌های انتقادی او درباره امکانات بسکتبال که در یک برهه حتی دامن وزارت ورزش را هم گرفت و درافتادن با ستاره‌ها و خط زدن آنها؛‌ اینها کارهایی است که شاید تا به حال هیچ‌کس جز شاهین‌طبع در بسکتبال جرات انجام‌دادن آنها را نداشته است. با وجود فشارهای فراوان، سرمربی تیم‌ملی تصمیم گرفت جلوی بی‌نظمی در تیمش را بگیرد و اجازه بازگشت به حدادی را نداد. وجه اشتراک دیگر شاهین‌طبع و کی‌روش هم استفاده از بازیکنان دورگه‌ای است که اخیرا به تیم‌ملی اضافه شده‌اند. 


تعداد بازدید :  302