شماره ۱۶۲۲ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# علی_کریمی # بهاره_ رهنما_ تسلیت

پست اینستاگرامی اخیر علی کریمی سروصدای زیادی در فضای مجازی به راه انداخته است. پست جادوگر خطاب به وزیر امور خارجه بود و سوالاتی از محمدجواد ظریف درباره فشارهایی که به مردم وارد می‌شود، مطرح کرد.
این پست بازتابی خیره‌کننده در شبکه‌های اجتماعی داشت و طبیعتا حملات تندی هم به علی کریمی از سوی برخی منتقدان که قبلا هم هشتگ سلبریتی بی‌سواد را برای او داغ کرده بودند، روانه شد. در چنین فضایی طرفداران علی کریمی هم واکنش تندی به منتقدان او داشتند. یکی از منتقدان هم با انتشار عکسی از ویلای شخصی جادوگر و خودروی او نوشته بود: «با نگاه‌کردن به این عکس‌ها ببینید که چقدر مشکلات فعلی مملکت روی علی کریمی فشار آورده است.» کامنت‌های مردم زیر این توییت جنجالی هم البته انتقاد از نویسنده بود. حرف حامیانش هم این بود که علی کریمی در تمام این ‌سال‌ها از چه راهی به شهرت و حتی ثروت رسید و هیچ وقت از رانتی استفاده نکرده و همواره نشان داده که در مسائل مختلف اجتماعی در کنار مردم است. همین مسائل موضوعات مهمی بود که طرفداران کاپیتان سابق تیم‌ملی با اشاره به آن جواب توییت جنجالی را دادند. با دنبال‌کردن هشتگ علی کریمی در توییتر و فضای مجازی به راحتی در جریان حاشیه‌‌های به وجود آمده و نظرات مختلف قرار می‌گیرید.
 
واکنش هنرمندان به حادثه تروریستی زاهدان که به شهادت جمعی از مرزبانان انجامید، در فضای مجازی واکنش‌های پردامنه‌ای را باعث شده است. در این زمینه هنرمندان و سینماگرانی چون هادی حجازی‌فر به این ماجرا واکنش نشان داده و این اقدام تروریستی را محکوم کرده‌اند.
یکی از این سینماگران بهاره رهنماست که نوشته: «تاریخ جهان و بخصوص عراق و سوریه به من یاد داده ملتی که امروز در مقابل تروریست‌ها یکپارچه نایستد و سینه سپر نکند، حتما فردا، تک تک به زانو افتاده  و  گردن زده خواهد شد. پس همگی محکم این ترور را محکوم کنیم چون تفکیک ترور خوب و بد در جهان واقعیت وجود ندارد.» هادی حجازی‌فر نیز به این ماجرا واکنش نشان داده: «...تا ابد این زخم تازه خواهد ماند. عشق داغی است که تا مرگ نیاید نرود».
واکنش به ماجرای تروریستی زاهدان البته سینماگران دیگری را نیز به واکنش واداشته است. پیمان معادی، حمید هیراد و شماری دیگر از جمله هنرمندانی هستند که به این حادثه واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده‎‌اند.
محکومیت این ماجرا توسط هنرمندان اما برخلاف آن‌چه گمان می‌رفت در فضای مجازی مورد استقبال چندانی قرار نگرفته و کاربران به انتقاد از موضع‌گیری‌های گاه متناقض سلبریتی‌ها در موارد مشابه پرداخته‌اند. به‌خصوص توییت بهاره رهنما که با واکنش‌های تندی مواجه شده است:مثل کاربری که نوشته بود«چقدر خوبه آدم خيلي بلد باشه و درباره همه چيز استادانه نظر بده. خوش به حالتون كه اينقدر بلديد همه چي»!
البته در این بین برخی نیز از رهنما حمایت کرده بودند، اگرچه باز هم حملاتی پراکنده به سلبریتی‌ها ادامه داشت: «خدا رو شکر از یکی صدا دراومد. چه خوبه که همه با هم متحد باشیم. بعضی‌ها نمک‌نشناسن تمام درآمدشون از این کشوره ولی علیه همین کشورحرف می‌زنند. مثل [...]. از موضع همکاراتون علیه خودتون نترسید، عزت رو خداوند میده وقتی با مردم باشید مردم هم پشتتونن. ممنون بابت توییت»...


تعداد بازدید :  296