شماره ۱۶۲۲ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
تریبون

چینی‌ها اقدامی انجام نداده‌اند
 بیژن زنگنه، وزیر نفت در تشریح آخرین وضع قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: «۸۱‌درصد قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس‌ جنوبی به صورت رسمی به سی.‌ان.‌پی.‌سی چین منتقل شده و مذاکراتی با این شرکت انجام شده تا مشخص شود که این شرکت برای اجرا چه می‌کند.» او تأکید کرد با وجود این شرایط «این شرکت اقدامی برای توسعه این پروژه انجام نداده است». او در ادامه گفت: «در سفری که با رئیس مجلس در هفته جاری به چین خواهیم داشت یکی از بحث‌ها و مذاکرات قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی است.»

۴۵‌میلیارد دلار در جیب اغنیا!
 سید جواد نوفرستی، اقتصاددان، در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرده:   «یارانه پنهان بنزین قطعا ناعادلانه توزیع می‌شود و خواهد شد؛ چراکه ۵۰‌درصد خانوارهایی که در شهرهای کوچک و روستاها زندگی می‌کنند، اصلا خودرو ندارند.» او ضمن دفاع از حذف یارانه انرژی گفته است: «تعرفه‌های برق و به کل انرژی را سوبسیدی نگه داشتیم و حتی نگران افزایش قیمت آنها هستیم چراکه می‌گوییم افزایش قیمت آنها برای فقرا تورم ایجاد می‌کند؛ اما باید واقعیت را در نظر بگیریم. دولت ۴۵‌میلیارد دلار یارانه پنهان را به جیب اغنیا می‌ریزد. این نحوه توزیع یارانه‌ها در میان دهک‌های درآمدی بسیار ناعادلانه است.

یک گام رو به جلو
 محمود صادقی، عضو فراکسیون امید درباره جزییات طرح اصلاح قانون جرم سیاسی گفت: «در این طرح تأکید شده که باید رسیدگی به جرایم سیاسی علنی و با حضور وکیل متهم در تمامی مراحل رسیدگی باشد، همچنین متهم باید حق برخورداری از وکیل انتخابی را داشته باشد و ممنوعیت بازداشت انفرادی قید شده است.» رئیس فراکسیون شفافیت و سلامت مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: «قانون جرم سیاسی در ‌سال 1395 به تصویب مجلس نهم رسید که یک گام رو به جلو بود و توانست بسیاری از مشکلات را رفع کند.» او تأکید کرد: «معنای جرم سیاسی از لحاظ حقوق آیین دادرسی افتراقی آن است که برخورد با متهم با در نظر گرفتن تسهیلاتی صورت می‌گیرد؛ به عبارت دیگر محکوم به جرم در زمان بازداشت و حبس تسهیلات ویژه‌ای دارد. »


تعداد بازدید :  246