شماره ۱۶۲۴ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ بهمن
صفحه را ببند
روایت عروس داعشی از سرهای بریده در سطل آشغال

شمیمه بیگم یکی از سه دختر دانش‌آموزی بود که‌ سال ۲۰۱۵ لندن را به قصد پیوستن به گروه داعش ترک کرد. حالا که داعش قلمرو خود را از دست داده، این دختر ۱۹ساله قصد بازگشت به بریتانیا را دارد اما به احتمال زیاد با اتهامات جنایی روبه‌رو خواهد شد.
شمیمه بیگم روزهای آخر بارداری خود را در یکی از اردوگاه‎های پناهجویان در شمال سوریه ‎گذراند و اخیرا گفته بود دوست دارد برای به دنیا آوردن فرزندش به بریتانیا بازگردد. وکیل خانواده شمیمه گفته است که او زایمان کرده و نوزادش پسر است، اما بی‌بی‌سی هنوز نتوانسته این موضوع را تأیید کند.
شمیمه بیگم ۱۹ساله پیشتر به روزنامه تایمز بریتانیا گفته بود:   «سرهای بریده را در سطل آشغال ‎دیدم، اما این اصلا باعث ترسم نشد.» شمیمه گفت: «پشیمان نیست که ‌سال ۲۰۱۵ زندگی‌ در بریتانیا را رها کرده و برای پیوستن به داعش به سوریه رفته است.»
یک‌سال پیش از آن، خبر بریدن سر دو امدادگر بریتانیایی به نام‎های دیوید هینس و الن هنینگ توسط این گروه تیتر اول روزنامه‎ها و برنامه‎های خبری تلویزیونی بود.
شکایت اصلی شمیم از داعش نحوه رفتار آنها با مردمی بود که طبق تعاریف او مسلمان به حساب می‎آمدند: «باید یادت باشد اعتقاد این آدم‎ها (گروه داعش) این است که نامسلمان‌ها کشته شوند و با مسلمانان باید خوب رفتار کرد. شوهرم می‎گفت وقتی در زندان بوده، با بعضی‎ها به ‌حدی بد رفتار می‎کردند که حاضر بودند اعتراف کنند جاسوس هستند تا کشته شوند. پس داعش در واقع مسلمان‌ها را هم کشته‌اند.» شمیمه برای کشته‌شدن آنهایی که طبق معیارهای داعش مسلمان نبودند، اصلا ناراحت نبود.

 

 


تعداد بازدید :  421