شماره ۱۶۲۵ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند
صفحه را ببند
در فواید صف

حسام حیدری طنزنویس

بنابر آخرین اخبار علمی- فرهنگی، ایستادن در صف برای خرید مایحتاج عمومی تأثیر زیادی در سلامتی و بهروزی افراد دارد. چند دانشمند جوان ایرانی که کلا در مورد همه مسائل تحقیق می‌کنند، به تازگی دریافته‌اند انسان‌هایی که بیشتر از دیگران درطول زندگی خود در صف گوشت و پنیر و روغن ایستاده‌اند، از زندگی سالم‌تری برخوردار هستند و کمتر به بیماری‌های عفونی، سرطان و درد بی‌درمان دچار شده‌اند. بنابر تحقیقات مفصلی که این دانشمندان انجام داده‌اند، افرادی که بیش از دیگران ازجمله «آقا آخرین نفر شمایید؟» و «من پشت سر اون آقا بودم، رفتم ماشینو پارک کنم بیام» در زندگی خود استفاده می‌کنند، کمتر به افسردگی دچار می‌شوند و انسان‌های شاد و سرخوش و مفرحی هستند. همچنین دعواکردن در صف و فحش‌دادن به افرادی که از صف خارج شده و بی‌نوبت خرید می‌کنند و جردادن پیراهن خود و دیگران و هل‌دادن افراد جلویی و تو سر‌وکله هم ‌زدن برای رسیدن به جلوی صف؛ باعث تخلیه روحی و روانی افراد شده و کمک زیادی به آرامش فکری آنها می‌کند.
در یک پژوهش دیگر که روی 170 فرد مبتلا به خرید خارج از صف انجام شد، نشان داد این افراد به دلیل علاقه زیادی که به خرید بدون صف دارند، خیلی بی‌شعور‌اند و عقلشان به اندازه کافی رشد نکرده و باید بروند بمیرند. از این افراد، تعدادی از آنها که به وجود صف اعتراض داشته و شلوغ‌کاری می‌کردند، به دیوانه‌خانه جهت تأدیب منتقل شدند.
همچنین مشخص شده است که قرارگرفتن در صف‌های مجازی برای اسم‌نویسی پیش‌فروش خودرو نیز برای بدن بسیار مفید بوده و باعث افزایش شدید طول عمر می‌شود. علاوه بر این، اجاره‌دادن کارت ملی به دیگران برای این‌که بتوانند تعداد بیشتری خودرو اسم‌نویسی کنند، باعث تقویت روحیه ایثار و ازخودگذشتگی در افراد می‌شود. یکی از محققین در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: «کارت از تو اسم‌نویسی از من. بیست، هشتاد» که با موافقت خبرنگار ما روبه‌رو شد و آنها برای انجام ادامه مذاکرات به پشت درهای بسته رفتند.
دانشمند جوان دیگری که بیشتر در توییتر فعال است نیز، با بررسی‌های دقیق متوجه شد که باکتری خطرناکی در بدن تولید می‌شود که فقط با ایستادن در صف گوشت و مرغ از بین رفته و در اثر باقی‌ماندن باعث فوت ناگهانی فرد می‌شود. این دانشمند در ادامه با استفاده از هشتگ #یک_کمی_تحقیق_بد_نیست به اثبات علمی نظریه خود پرداخت و فیواستار شد.


تعداد بازدید :  539