شماره ۱۶۲۵ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند
صفحه را ببند
اختتامیه المپیاد کشوری جمعیت هلال‌احمر برگزار شد
امیدواری به المپیاد جهانی هلال‌احمر و صلیب سرخ
رئیس جمعیت هلال‌احمر: کمک‌رسانی در مواقع خطر نیازمند آمادگی جسمانی بالاست رئیس کمیته ملی المپیک: هلال احمر و المپیک در بشردوستی اهداف مشترک دارند

عطیه کریمی|  جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان نهادی که اولین پاسخگو در بلایا و مخاطرات طبیعی است، اهداف و وظایف گسترده‌ای برعهده دارد، اما آن‌چه که در کنار تمام این وظایف اهمیت دارد، داشتن نیروهایی با جسم سالم و آمادگی بدنی کافی است. در همین راستا، این روزها شاهد برگزاری المپیادی بودیم که در آن اعضا و کارکنان هلال‌احمر درکنار هم در میدان مسابقات قرار گرفتند تا در آینده بتوانند در جهت اهداف بشردوستانه خود به نحو بهتری عمل کنند. مشعل المپیاد هلال‌احمری‌ها روز شنبه روشن شد. المپیادی که در دوره نخست آن در سطح استانی چندماه پیش برگزار شده بود. این مسابقات در دو بخش اعضا و کارکنان در ۶ رشته تنیس روی‌میز، والیبال، دارت، شنا، فوتسال و فوتبال‌دستی برگزار شد و بانوان در این دوره برای نخستین‌بار است در المپیاد هلال‌احمر به رقابت می‌پردازند. در بخش مردان، تا رسیدن به این دوره حدود ۱۴۰ مسابقه در سطوح مختلف استانی و منطقه‌ای برگزار شده است. این دوره از مسابقات صبح دیروز با مشخص‌شدن تیم‌های برتر در 6 رشته نامبرده به پایان رسید. در اختتامیه این المپیاد جوایز ورزشکاران اول تا سوم رشته‌های مختلف در رده‌های بانوان و آقایان کارکنان و اعضا و همین‌طور تقدیر از داوران مسابقات با حضور دکترعلی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، فرشاد پیوس، حسین کلانی و حسن روشن از پیشکسوتان فوتبال کشور و معاونان جمعیت هلال‌احمر و جمع دیگری از مسئولان جمعیت هلال‌احمر اهدا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در اختتامیه نخستین المپیاد ورزشی کارکنان و اعضای جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که برگزاری مسابقات ورزشی به این گستردگی در چهار منطقه کشور و برگزیدگان آنها در تهران کار دشواری است، گفت: «این مهم انجام نمی‌شد جز با همدلی، رفاقت، دوستی و تلاش و جدیت همه بزرگواران که دست به دست هم دادند تا این رخداد خوب پس از سال‌ها فراموشی دوباره در خاطره داوطلبان اعضا و کارکنان جمعیت متجلی شود.»
دکتر علی‌اصغر پیوندی گفت: «خوشحالم که در اولین المپیاد ورزشی هلال‌احمر در خدمت شما عزیزان، کارکنان و اعضای جمعیت هلال‌احمر هستم. همچنین خیر مقدم ویژه به آقای صالح امینی، ریاست کمیته ملی المپیک دارم که با توجه به اهمیتی که برای گسترش روحیه صلح و دوستی دارند، در این مراسم شرکت کردند.»
وی با اشاره به این‌که برگزاری چنین المپیادی روحیه خدمتگزاری را در میان اعضای هلال‌احمر افزایش می‌دهد، گفت: «با برخورداری از این روحیه می‌توانیم خدمتگزار خوبی برای مردم در زمان حوادث و غیر از آن باشیم.»
المپیاد ورزشی در فدراسیون جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اظهار امیدواری به برگزاری و گسترش المپیادهای ورزشی در سطح جهانی بیان کرد: «تلاش می‌کنیم با کمک همه عزیزان در داخل خانواده بزرگ جمعیت هلال‌احمر و حمایت و پشتیبانی همه نهادها و ارگان‌هایی که ورزش‌دوست هستند، بتوانیم این المپیاد را استمرار بخشیم و گستره آن را وسیع‌تر سازیم و در کشورهای منطقه کشورهای اسلامی و درنهایت در سطح جهانی برگزار کنیم. زمان زیادی نخواهد برد  که بتوانیم یک المپیاد ورزشی بین همه امدادگران و نجاتگران در سطح همه کشورهای عضو فدراسیون جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر برگزار کنیم؛ همچنان که آتش‌نشانان امسال سیزدهمین سالی بود که ورزش جهانی خود را در کشور کره برگزار کردند.»
اهداف مهم از برگزاری المپیاد ورزشی
او با بیان این‌که ورزش برای سلامت روح و روان موثر است، افزود:   «اهمیت‌دادن به  ورزش در جمعیت هلال‌احمر از جهات دیگری بسیار حایز اهمیت است. نخست آنکه امدادگران و داوطلبانی که می‌خواهند در صحنه‌های خطرآفرین در کنار مردم باشند و کمک جدی انجام دهند، باید از آمادگی جسمانی بسیار خوبی برخوردار باشند. ورزش کمک می‌کند تا آمادگی جسمانی افراد در مواقع خطر برای کمک به دیگران افزایش پیدا کند. این چیزی است که ما در راستای اهداف جمعیت هلال‌احمر به دنبال آن هستیم.»
دکتر پیوندی با اشاره به اینکه ورزش یکی از مهمترین ابزارهای افزایش نشاط اجتماعی در جامعه است، بیان کرد: «هدف ما این است که در داخل جمعیت هلال‌احمر و مردم نشاط اجتماعی را ایجاد کنیم و طراوت، شادابی و امیدواری را افزایش دهیم. ورزش روحیه خدمت به مردم نیازمند را در میان ما تشدید و ترویج کرده و به کارآیی اعضا و کارکنان بسیار کمک خواهد کرد.»
او افزود: «هدف دیگری که به دنبال آن هستیم، تقویت روحیه اخلاقی، جوانمردی، مرام و مردانگی در میان اعضا و کارکنان هلال‌احمر است. ورزش یکی از آن مکان‌هایی است که می‌تواند روحیه جوانمردی را بالا ببرد. این سه هدف مهمی است که در این المپیاد به دنبال آن هستیم و این اهداف منطبق بر اهداف جمعیت هلال‌احمر هستند که درنهایت منجر به خدمتگزاری بهتر، موثرتر و مفیدتر برای همه مردمان عزیز در شهر و روستا می‌شود. این تنها اهدافی نیست که ما به دنبال آن هستیم؛ باید  بتوانیم الگوهای ورزشی و اخلاقی را به دیگران معرفی کنیم تا منجر به افزایش روحیه جوانمردی و امیدواری در آنها شود.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه سخنان خود بیان کرد:   «درست است که هلال‌احمر، وزارت ورزش و یا کمیته المپیک نیست و یک نهاد عام‌المنفعه فرهنگی، اجتماعی و امدادی است، اما افرادی در جمعیت هلال‌احمر حضور دارند که فرصت بروز خلاقیت‌هایشان در دیگر صحنه‌ها کمتر نصیبشان می‌شود و این المپیاد فرصتی است که استعدادهای خوب را در رشته‌های مختلف کشف  و به دیگران معرفی کنیم تا آنها بتوانند از این توانمندی‌ها استفاده کنند.»
او با ابراز امیدواری نسبت به گسترش این المپیاد گفت: «این مسابقات باعث شور و نشاط خوبی در سراسر کشور بین کارکنان و اعضا شده است. امیدواریم که با کمک همه مسئولان و دولت این المپیاد را از سطح ملی به منطقه‌ای، کشورهای اسلامی و در سطح جهان برسانیم و این کار نقطه عطفی در تاریخ  نودوپنج ساله پرافتخار جمعیت هلال‌احمر شود.»
پیوندی در پایان سخنان خود  افزود: «اگر نگاهی کنیم به مسابقات، چه آنهایی که برنده شدند و مدال گرفتند و چه آنهایی که مدال نگرفته‌اند، همه برنده هستند. اگر بعد از چند ‌سال خاطرات این المپیاد را مرور کنیم جز خوبی و نشاط چیزی ندارد. از نظر ما همه برنده هستند.»

 


تعداد بازدید :  332