شماره ۱۶۲۵ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند
صفحه را ببند
رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم اختتامیه المپیاد کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر:
المپیک و هلال احمر در بشردوستی اهداف مشترک دارند

رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، در مراسم اختتامیه نخستین المپیاد کارکنان و اعضای جمعیت
 هلال ‌احمر  با بیان این‌که ورزش یعنی اخلاق، انسانیت، معرف، عشق و دوست‌داشتن دیگران، گفت: «فلسفه ورزش یعنی ایجاد فضایی که انسان‌ها به هم نزدیک شوند.»
وی با اشاره به  فلسفه المپیک و حلقه‌های درهم تنیده و پنجگانه آن بیان کرد: «همه انسان‌ها در کره زمین بدون در نظر گرفتن رنگ پوست و نژاد و مذهب با هم همدرد و همنوا هستند. همچنین فلسفه هلال‌ احمر با مردم و در کنار مردم بودن است و این فلسفه میان المپیک و
هلال ‌احمر مشترک است. از این منظر ورزش در جمعیت هلال ‌احمر زیبایی دو چندانی دارد.»
صالحی امیری افزود: «آن‌چه زیبایی این مسابقات را دو چندان می‌کند، این است که جمعیت هلال‌ احمر همزمان با رسالت ذاتی خود که همنوایی و همدلی در شرایط سخت است، در شرایط صلح هم در کنار مردم است.»
او به ویژگی‌های ورزش و ورزشکاران اشاره کرد و گفت: «ورزش یعنی پیوند انسان‌ها با یکدیگر، ورزش یعنی اخلاقی‌شدن. ورزشکار یعنی انسانی  که با فضلیت و اخلاق انسانیت است. اگر بم، گیلان غرب، کرمانشاه می‌لرزد یعنی ایران می‌لرزد. از این منظر انسان‌هایی که در جمعیت هلال‌ احمر کار می‌کنند، در نگاه مردم از منظر انسانی هم قهرمان و هم پهلوان هستند؛ به ‌عنوان انسان‌های با معرفتی که ورزش در آنها روحیه جوانمردی و فتوت را ارتقا می‌دهد.»
رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به این‌که این المپیاد آینده روشنی خواهد داشت، گفت: «باور دارم این حرکتی که هلال ‌احمر آغاز کرده است، آینده بسیار خوبی خواهد داشت. این حرکت از این سالن آغاز شد اما مطمئن هستم همه کشور و منطقه و جهان را در برخواهد گرفت. باور دارم این نهال رویشی خواهد داشت که فضای این کشور را تلطیف خواهد کرد.»
وی افزود: «ما امروز بیش از هر زمان دیگری به نشاط و شادمانی جوانان نیاز داریم. باید غم را از  مردم دور کنیم و در چهره‌های مردم نشاط و لبخند را ببینیم. قهرمانان ما پرچمداران نشاط ملی، معرفت و غیرت هستند. وقتی قهرمان در آسیا و در سطح جهان روی سکو قرار می‌گیرد و دنیا آنها را نظاره می‌کند، این یعنی غرور و غیرت ایرانی. ما به‌ عنوان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همه ظرفیت و توان خودمان را به کار خواهیم گرفت تا در آسیا، خاورمیانه و جهان بدرخشیم.
صالحی امیری با بیان این‌که  هلال ‌احمر نهاد مقدسی است که همه جهانیان نسبت به آن ذهنیت مثبت دارند، بیان کرد: «ورزش نیز خود یک اقدام مقدس است که در کنار هلال ‌احمر می‌تواند یک خیزش و جوشش و جریان اجتماعی را در کشور ایجاد کند.»
او با اشاره به ضرورت افزایش نشاط در جامعه گفت: «این نشاط باید از این سالن به 31 استان منعکس شود؛ نشاط ملی یعنی غم‌زدایی و رفع افسردگی در میان مردم. ورزش باید در مناطق آسیب‌دیده و بحران‌دیده بیشتر تقویت شود.»

 


تعداد بازدید :  148