شماره ۱۶۳۷ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
سلام به یک سبک زندگی نو

الناز پیش‌قدم| قریب به اکثر ما، دعاهایمان را در ابتدای ‌سال ۹۷ به خوبی به یاد می‌آوریم. چند لحظه همین حالا فکر کنیم. شاید بد نباشد که از خودمان بپرسیم کدام یک از آن آرزوها را امسال نیز لحظه تحویل ‌سال به زبان خواهیم آورد؟ می‌توان حدس زد که برخی از این تقاضاها، نوروزهای بسیاری هستند که به‌طور مداوم تکرار می‌شوند؛ اما آیا مگر 12 ماه یا به روایتی ۳۶۵روز، فرصت اندکی برای تحقق آنهاست؟
با مستثنا کردن مواردی که بسیار بلندپروازانه‌اند یا در چشم‌انداز بلندمدت‌تری محقق می‌شوند، به‌طور خوشبینانه اکثر آرزوها یا به‌طور بدبینانه نیمی از آنها را می‌توان در طول یک‌سال برآورده کرد، اما چگونه؟
حال باید موشکافانه‌تر این موضوع را رصد کرد؛ سوال مهم این است؛ چرا برخی اتفاقات خوب که نیازمند و مشتاق رخدادشان هستیم،‌ سال‌به‌سال به تعویق می‌افتند؟ مگر ما به ایفای سهم خود، در کنار مهربانی خداوند که فی‌الواقع، سهم‌گذاری پروردگار‌بودنش است، نمی‌پردازیم؟! به راستی سهم ما چیست؟ ما برای بالفعل‌شدن این خواسته‌های بالقوه، چه می‌کنیم؟ میزان سرمایه‌گذاریمان چقدر است؟ آیا برای کسب یک موقعیت اقتصادی بهتر، مدیریت مالی‌مان را بهبود می‌بخشیم؟ برای به واقعیت بدل‌‌شدن آرزوی قبولی در یک دانشگاه عالی‌رتبه، به درستی برنامه‌ریزی می‌کنیم؟ آیا سعی کرده‌ایم که برای سلامتی‌مان، رسیدگی‌های پزشکی را ارتقا بخشیم یا برای داشتن احساس رضایت و سرزندگی، رفتار و افکارمان را تغییر دهیم؟  ممکن است تعجب‌برانگیز باشد، اما صورت مسأله بنیادی که در دل تمام این پرسش‌ها نهفته است، این است؛ آیا برای تحول و رشدی که خدا بدان وعده داده ‌است، نزد مشاور می‌رویم؟
شاید بد نیست بدانیم ایجاد هر تغییر و طرح‌ریزی یک سبک زندگی جدیدتر و به دنبال آن، برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف، گاها به چیزی بیش از تصور در ذهن نیاز دارد. مشاور به ما کمک می‌کند تا با ابعاد مختلفی از خود و زندگی‌مان آشنا شویم که برای پیشرفت در‌ سال جدید و برآورده‌سازی دعاهای تحویل سال، موردنیاز ما هستند. مشاور، فردی است که با روشن‌کردن ذهن و پویایی روان ما به سمت و سوی یک موقعیت مطلوب‌تر و موردپسندتر، به ما کمک شایانی خواهد کرد. گاهی پی بردن به بعضی چیزها، نیاز به سال‌ها وقت گذاشتن ندارد، زیرا می‌توان با کمک مشاور، با سرعت بیشتری، پیش از آن ‌که زمان دیر شود، آنها را فهمید. شاید واقعیت شیرینی نباشد که عمر، قابل بازگشت نیست و تعداد نوروزهایی که انرژی جوانی در ما جریان دارد، نامحدود نخواهد بود. بیاییم قول دهیم تا در‌ سال جدید، مراجعه و همراهی با مشاور را بیشتر به زندگی‌های‌مان بیاوریم، تا مثل بهار، تازگی بیشتری را تجربه کنیم.

 


تعداد بازدید :  318