شماره ۱۶۳۷ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
عددخبر

52 هزار تومان قیمت هر برگه اوراق وام مسکن

کاهش‌ هزار تا ۵‌هزار تومانی هر برگه تسهیلات مسکن در معاملات دیروز فرابورس موجب شد قیمت تمام‌شده دریافت تسهیلات مسکن نیز به ۸‌میلیون تومان کاهش یابد. قیمت هر برگه حق‌تقدم تسهیلات مسکن در معاملات دیروز فرابورس به حدود 52هزار تومان کاهش یافت که این کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن به کاهش قیمت تمام‌شده وام مسکن منجر می‌شود. در معاملات روز گذشته  فرابورس، هر برگه تسهیلات مسکن صادره در ماه‌های آذر و بهمن ۹۶ با نمادهای معاملاتی «تسه ۹۶۰۹» و «تسه ۹۶۱۱» به قیمت‌های ۵۱‌هزار و ۸۰۰ و ۵۱‌هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسیدند.

70 درصد کاهش فروش کله‌پاچه در پایتخت

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله‌‌پاچه و سیرابی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم در ماه‌های اخیر از کم‌شدن ۷۰‌درصدی فروش کله‌پاچه در تهران خبر داد و گفت: «بیش از ۲۰‌درصد واحدهای صنف طباخان، پروانه کسب خود را باطل کرده‌اند.» حسین رواسی با اشاره به کاهش مشتری طباخی‌های تهران به دنبال افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم در‌ سال‌جاری گفت: «متاسفانه با گرانی کله‌پاچه و کاهش قدرت خرید مردم، واحدهای صنفی طباخی در تهران بین 60 تا 70‌درصد کاهش فروش داشته‌اند.»

400 هزار تومان به علاوه 5‌درصد افزایش حقوق کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت با توجه به اعتبارات درنظر گرفته‌شده علاوه بر افزایش ۴۰۰هزارتومانی حقوق کارکنان دولت نهایتا تا ۵درصد امکان اضافه حقوق آنها در‌ سال آینده وجود خواهد داشت. محمدباقر نوبخت با بیان این‌که هم‌اکنون حدود 5‌میلیون نفر کارکنان شاغل و بازنشسته دولت 160‌هزار‌میلیارد تومان حقوق می‌گیرند، اضافه کرد: «متوسط حقوق این تعداد ماهانه 3‌میلیون و 200‌هزار تومان است.»


تعداد بازدید :  172