شماره ۱۶۳۷ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
زنبیل

خودروهای داخلی دو ستاره گرفتند
ایلنا| بر اساس گزارش ارزشیابی ملی خودروهای ساخت داخل، پرستاره‌های رده‌های کیفی در بهمن ماه امسال مشخص شدند و 16خودروی سواری 4 ستاره کیفی گرفتند. در دسته قیمتی یک گروه خودروهای سواری پژو 2008 و سوزوکی گرند ویتارا و نیو مزدا 3 و در دسته قیمتی دو کیاسراتو، هیوندای accent موفق به دریافت 4 ستاره کیفی شدند.در دسته قیمتی سه B30 و چانگان CS35، آریو اتوماتیک و در دسته قیمتی چهار رنو ساندرو اتوماتیک، تندر 90 پلاس اتوماتیک، تندر 90 پلاس، برلیانسH230، پارس‌تندر، پژو 207 اتوماتیک، پژو 207 و آریو دنده‌ای 4 ستاره گرفتند. در دسته قیمتی پنج هم هیچ‌کدام از خودروهای ساخت داخلی نتوانستند در رده کیفی بالا قرار بگیرند و سایپا ایکس 111، سایپا ایکس 131، سایپا ایکس 132 و سایپا ایکس 131 پارس‌خودرو دو ستاره گرفتند.

وام قرض‌الحسنه برای انشعاب فاضلاب
ایرنا| شرکت آب و فاضلاب استان تهران و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تفاهمنامه‌ای امضا کردند تا مشترکان برای خرید انشعابات فاضلاب از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند. مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: «بر اساس این تفاهمنامه ضمن حمایت از اجرای پروژه فاضلاب در محدوده خدماتی شرکت آب‌و‌فاضلاب جنوب غربی استان تهران، به متقاضیان معرفی‌شده از طرف شرکت، تسهیلات قرض‌الحسنه فروش انشعابات فاضلاب اعطا می‌شود. متقاضیان می‌توانند تا سقف 200‌میلیون ریال از وام سبز قرض‌الحسنه با کارمزد 4‌درصد برای تأمین هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی و خرید انشعابات فاضلاب استفاده کنند.» اکبری مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات را 36 ماه عنوان کرد.

دلیل افزایش ۳۰‌درصدی قیمت آجر
ایسنا| رئیس اتحادیه فخاران یزد کمبود نیروی کار با توجه به بازگشت مهاجران خارجی شاغل در کوره‌های آجرپزی به کشورهایشان و هزینه‌های بالای تأمین و تعمیر ماشین‌آلات را علت افزایش 30‌درصد قیمت آجر در ماه‌های آخر ‌سال اعلام کرد. مجتبی ذوالفقاری در این‌باره گفت: «متاسفانه به دنبال نوسانات بازار ارز و عدم سودآوری فعالیت مهاجران در کشورمان، بسیاری از آنها کشور را ترک کردند و عملا کوره‌های یزد دچار کمبود نیروی کار شدند. با توجه به این‌که نیروهای کار بومی نیز به مشاغل سختی مانند کارگری در کوره‌های آجرپزی تن نمی‌دهند، کوره‌داران برای حفظ نیروی کار خود مجبور به افزایش دستمزد کارگران خود شدند که همین موضوع نیز منجر به افزایش قیمت آجر شد؛ به نحوی که در حال حاضر هر تن آجر فشاری ۹۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد.» ذوالفقاری با بیان این‌که انواع دیگر آجر مانند آجرهای سفال که از تنوع زیادی برخوردار هستند نیز مشمول افزایش قیمت شده‌اند، گفت: «البته افزایش نرخ حمل‌ونقل و بالارفتن هزینه تأمین و تعمیر ماشین‌آلات نیز در افزایش قیمت آجر در ماه‌های منتهی به پایان ‌سال جاری بی‌تاثیر نبوده است.»

راه‌اندازی قطار تندروی تهران- همدان
فارس| از ۲۰ اسفندماه شركت حمل‌ونقل ريلی رجا قطار تندروی پردیس در مسير تهران- همدان راه‌اندازی می‌کند. قطار تندروی پردیس روزانه دو حرکت به صورت رفت و برگشت و در ساعت‌های 6 صبح و 12:50 از تهران و 11:40 ظهر و 18:50 عصر از همدان خواهد داشت که در بین راه توقفی برای مسافرگیری یا پیاده‌شدن مسافران نخواهد داشت. قطار یادشده با 5 واگن و ظرفیت کل 306 نفر از 20 اسفند ماه97 در مسیر تهران – همدان و بالعکس حرکت خود را آغاز می‌کند. بهای بلیت مبدأ-مقصد و یک‌طرفه قطار تندروی پردیس همدان 400‌هزار ریال است.


تعداد بازدید :  241