شماره ۱۶۳۷ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
چند پژوهش پزشکی در مورد خانه‌تکانی

حسام حیدری طنزنویس

در این روزها تلاش مردها برای فرار از خانه‌تکانی عید به بیشترین حد خود رسیده است. شیوع انواع بیماری‌ها در بین مردان خانواده در این وقت از ‌سال به اوج رسیده و آنها اغلب مریض بوده و در رختخواب هستند. ناتوانی در بلند شدن از جا، حساسیت شدید به تی، جارو و ترس از مواد شوینده مهمترین نشانه‌های این بیماری‌هاست. البته تجربه ثابت کرده زنان خانواده که عموما پزشکان قابلی نیز هستند، با این روش‌ها فریب نخورده و معمولا با استفاده از ترکیب شفابخش عرق نعنا – چای‌نبات همه آنها را شفا می‌دهند و به کار می‌کشند. در یک مورد خاص، مردی که برای فرار از خانه‌تکانی یک دست خود را از آرنج قطع کرده بود با ابتکار عمل خانمش و استفاده از ترکیب زرده تخم‌مرغ و زردچوبه سیستم عصبی‌اش را بازیافت و دست قطع‌شده‌اش دوباره شروع به رویش کرد. این اتفاق که بشدت مورد توجه محافل علمی و پزشکی دنیا قرار گرفت، به‌عنوان یک کشف علمی در دانشگاه‌های معتبر دنیا ثبت شد و از خانم مورد نظر برای سخنرانی دعوت شد که البته ایشان به دلیل مشغول بودن در خانه‌تکانی موفق به این سفر نشد. مردِ مصدومِ دست درآورده نیز از همان روز بهبودی مشغول پاک‌کردن شیشه‌های منزل است و بعد از آن نیز باید برای شستن دستشویی و حمام اقدام کند.
تلاش مردان برای بیمار نشان دادن خود باعث شده که گاهی اوقات که واقعا بیمار هستند نیز کسی آنها را تحویل نگیرد و به خیال این‌که برای فرار از زیر بار خانه‌‌تکانی خودشان را به موش‌مردگی زده‌اند، به آنها محل نگذارند. براساس آمار بیش از دویست مرد مریض بر اثر همین اتفاق و بی‌توجهی همسر در این ماه منجر به عید جان خود را از دست داده‌اند. در مورد دیگر، مردی که از مدت‌ها قبل دچار مرگ‌مغزی شده و در کما به سر می‌برد، پس از این‌که همسرش با سطل آب و تی بالای سرش حاضر شد و ازجمله انرژی‌بخش: «با زبون خوش پا می‌شی یا این‌که خودم بلندت کنم» استفاده کرد، به سرعت از جا برخاست و تی را گرفته و بدون هیچ حرفی مشغول به کار شد. این اتفاق معجزه‌آسا باعث شده است که دانشمندان به صورت متمرکز بر روی این ایده فکر کنند که چطور می‌شود مردان درحال مرگ را به این روش به دنیا بازگرداند.
به هر حال آن‌چه مسلم به نظر می‌رسد این است که راه فرار مشخصی برای فرار از خانه‌تکانی وجود ندارد و بین کتک‌خوردن از همسر یا خستگی ناشی از خانه‌تکانی، دومی قابل تحمل‌تر به نظر می‌رسد. بنده از ترکیب آب ولرم، سفید‌کننده و سرکه برای پاک‌کردن سرامیک‌ها و سطوح براق استفاده کرده و در زمان استفاده از مواد شیمیایی از ماسک استفاده می‌کنم. امیدوارم شما هم با استفاده از این روش‌ها و رعایت اصول بهداشتی، جان سالم از خانه‌تکانی به در ببرید و‌ سال خوبی در انتظارتان باشد.


تعداد بازدید :  250