شماره ۱۶۳۸ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
کیوسک

روزنامه دالاس مورنینگ در گزارش یک خود به موضوع پناهجویان مکزیکی که در مرز آمریکا گیر افتاده‌اند، پرداخته است. به نوشته این روزنامه، از ماه فوریه تاکنون بیش از 40هزار پدر و مادر به همراه فرزندانشان تلاش کرده‌اند از مرز مکزیک و آمریکا وارد خاک ایالات متحده آمریکا شوند و همین موضوع باعث بحران امنیتی شده است. دونالد ترامپ تلاش می‌کند تا بودجه‌ای را برای ساختن دیوار از کنگره بگیرد، اما تاکنون موفق به این کار نشده است.

روزنامه نیویورک تایمز، در صفحه اول خود به موضوع بازگرداندن نیروهای داعشی به‌عنوان یک استراتژی پرداخته است. درحالی‌که نبرد با داعش به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و این جنگجویان داعشی در آخرین پایگاه خود در مرز بین سوریه و عراق، از همه طرف محاصره شده‌اند، برخی به موضوع بازگرداندن نیروهای خارجی داعش به کشورهایشان اشاره می‌کنند. در این میان هم برخی از دولتمردان با بازگرداندن آنها به کشور بشدت مخالف هستند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال، گزارش یک خود را به موضوع حمله هکرهای چینی به اطلاعات نظامی دانشگاه‌های جهان اختصاص داده است. به گزارش این روزنامه، هکرهای چینی بالغ بر ۲۷دانشگاه جهان را برای دسترسی به اطلاعات محرمانه و دانش پیشرفته نظامی هک کرده‌اند. این هکرها سعی دارند به دانش پیشرفته نظامی و دفاعی و اطلاعات محرمانه و سری آنها نفوذ و دسترسی پیدا کرده و احتمالا آنها را با دولت چین به اشتراک بگذارند.


تعداد بازدید :  373