شماره ۱۶۳۸ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
زنبیل

واریز آخرین یارانه امسال 20 اسفند ماه ‏
ایرنا‎| سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که نودوهفتمین مرحله پرداخت یارانه نقدی در ساعت 24 دوشنبه ‏‏(20 اسفند ماه) به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود‎. ‎مبلغ یارانه دریافتی هریک از مشمولان همانند نوبت‌های گذشته 455‌هزار ریال است‎. ‎افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان ‏تحت حمایت کمیته امدادامام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور نیز دوشنبه20 اسفندماه واریز می‌شود ‏که بلافاصله امکان برداشت آن وجود دارد‎. دولت ماهانه 34‌هزار‌میلیارد ریال یارانه پرداخت می‎‎کند که ‏حدود 20‌هزار‌میلیارد ریال آن از محل افزایش قیمت‎‎ ‎حامل‌های انرژی غیراز برق، تأمین و بقیه براساس ‏قانون از بودجه عمومی برداشت می‎‎شود‎.

بازار شکر یک هفته دیگر آرام می‌شود
مهر| رئیس انجمن صنفی قند و شکر با بیان این‌که قیمت شکر حدود ۸ روز دیگر کاملا متعادل می‌شود، گفت ‏دولت با افزایش ۲۰‌درصدی نرخ خرید تضمینی چغندرقند موافقت کرده است‎. ‎طی روزهای اخیر نوساناتی در ‏بازار شکر ایجاد شده و دولت در تلاش است که با عرضه بیشتر این محصول به بازار، قیمت را کنترل کند. ‏طبق اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، طی حدود یک‌ماه اخیر بیش از حدود ۲۳۰ هزارتن شکر به بازار ‏عرضه شده و این توزیع همچنان ادامه دارد‎. ‎به گفته مسئولان و دست‌اندرکاران این صنعت، تأخیر در ‏برداشت نیشکر خوزستان دلیل اصلی نوسانات قیمت است؛ البته برداشت مدتی است آغاز شده و انتظار می‌رود ‏طی روزهای آینده شرایط بازار کاملاً متعادل شود.‏

تخلف در فروش چای
تسنیم| دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: «چای خارجی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود، ولی عملاً ‏با دلار ۱۲هزار تومانی در بازار توزیع می‌شود. امروز چای وارداتی که هر کیلوی آن بین ۴ تا ۵ دلار است با ‏قیمت ۶۰‌هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.‎‏» قاسمعلی حسنی با اشاره به سوءاستفاده دلالان از چای ‏وارداتی با ارز 4200 تومانی گفت:  «متاسفانه در شرایط فعلی شاهد سوءاستفاده برخی افراد از ارز 4200 ‏تومانی هستیم؛ به عنوان مثال در بخش چای، شاهد تخصیص ارز دولتی به واردات چای هستیم ولی در عمل ‏به جای چای وارداتی با قیمت دلار 4200 تومانی، چای وارداتی با قیمت دلار 12هزار تومانی به دست ‏مصرف‌کننده می‌رسد‎.‎‏ امروز چای وارداتی که قیمت هر کیلوی آن بین 4 تا 5 دلار است درحالی با ‏قیمت‌های 60‌هزار تومانی در بازار درحال توزیع و فروش است که این چای با احتساب دلار 4200 تومانی ‏باید بین 16 تا 20‌هزار تومان در اختیار مردم قرار گیرد‎.‎‏»وی با تأکید بر این‌که ارز 4200 تومانی، آفت ‏اقتصاد کشور شده و فضای رقابت را از بین برده است، ادامه داد:  «متاسفانه تخصیص ارز دولتی باعث ‏شده تا به جای توزیع کالای ارزان بین مردم، سودهای آنچنانی نصیب 3‌درصدی شود که می‌توانند این ارز ‏دولتی را دریافت کنند‎. ‎متاسفانه چای خارجی با ارز دولتی به کشور وارد می‌شود و عملاً یا با قیمت آزاد به ‏دست مردم می‌رسد یا از ایران به کشورهای دیگر می‌رود.»


تعداد بازدید :  251