شماره ۱۶۳۸ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# لالا_مادرید # فتاحی_سیبل_قرمز_آبی # رسول_ملاقلی_پور #خدا_بیامرزدت_رسول

رئال مادرید قهرمان سه فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا ‌سال بسیار بد خود را با شکست مفتضحانه 4 بر یک مقابل آژاکس در سانتیاگو برنابئو تکمیل کرد و از این رقابت‌ها حذف شد. این شکست و حذف از لیگ قهرمانان البته بازتابی جنجالی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جهان داشت و اوضاع نابسامان این باشگاه بزرگ در تمام دنیا مورد بحث است. اگر سری به اکانت اینستاگرام و توییتر رئال بزنید، با واکنش تند هواداران این تیم به سیاست‌های باشگاه برای قطع همکاری با زیدان و حتی رونالدو روبه‌رو می‌شوید. در توییتر هم هشتگ رئال‌مادرید یکی از ترندهای برتر جهانی شد و در ایران هم از آنجا که رئال طرفداران بسیار زیادی دارد، توییت‌های بسیار زیادی در واکنش به فاجعه‌ای که رئال‌مادرید رقم زد، منتشر شد. اتفاق جالب اما کری هواداران بارسلونا برای هواداران تیم رقیب بود که در سه فصل اخیر و به دنبال موفقیت‌های رئال مادید هشتگ معروف این باشگاه با عنوان حالا مادرید را داغ کرده بودند که به زبان اسپانیایی معنای زنده‌باد مادرید می‌دهد. در واکنش به حذف حیرت‌انگیز این تیم از لیگ قهرمانان اما حالا طرفداران فوتبال که علاقه‌ای به این تیم ندارند، با کنایه هشتگ لالا_مادرید را داغ کرده‌اند. به ‌هرحال دو شکست متوالی خانگی مقابل بارسلونا در روزهای اخیر که به ازدست‌رفتن شانس قهرمانی لالیگا و جام حذفی اسپانیا منجر شد، با شکست سوم متوالی خانگی مقابل آژاکس اوضاع بحرانی و نابسمان رئال را تکمیل کرد تا هواداران این تیم در تمام دنیا عصبانی باشند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ مدت‌هاست که با واکنش تند هواداران پرسپولیس و استقلال روبه‌روست. برنامه‌ریزی فشرده مسابقات لیگ بدترین ضربه را به عملکرد این دو تیم مردمی زده و شکست سنگین استقلال مقابل الدحیل و از طرفی دیگر تساوی خانگی پرسپولیس مقابل پاختکور عصبانیت هواداران از این مدیر جوان را به اوج رسانده است. در تمام کانال‌های هواداری پرسپولیس و استقلال حملاتی بی‌سابقه به فتاحی انجام می‌شود و او به‌عنوان مقصر شرایط سخت سرخابی‌ها معرفی می‌شود. قرمزها می‌گویند فدراسیون فوتبال هلند برای بازی آژاکس مقابل رئال‌مادرید بازی این تیم را لغو کرد تا با 8روز استراحت مقابل مدافع عنوان قهرمانی اروپا و آمادگی کامل به میدان برود و این کمک باعث درخشش آژاکس شد. حالا هم طرفداران پرسپولیس و استقلال با مانوردادن روی این کمک فدراسیون فوتبال هلند به آژاکس تأکید دارند مسئولان فوتبال ایران هیچ کمکی به پرسپولیس و استقلال نمی‌کنند و زمینه‌ساز نتیجه‌نگرفتن آنها شده‌اند.  

 به مناسبت ۱۵ اسفند سالروز درگذشت رسول ملاقلی‌پور کانال سینمایی کات بخشی از یادداشت تاثیرگذار او را که ‌سال 82 در وبلاگ شخصی خود منتشر کرده بود، بازنشر کرده؛ مطلبی که مورد توجه فراوانی در رسانه‌های مجازی واقع شده است.
در بخشی از این یادداشت آمده: «اسم من رسول است. رسول ملاقلی‌پور. همان که گه‌گاهی اگر روی خوش نشانش بدهند فیلم می‌سازد. درحال حاضر کار دیگری بلد نیستم. چون کسی که پای خط راه‌آهن بزرگ شده باشد و یا جوادیه و یا آن دوروبرها خیلی شانس بیاره و وضع پدرش خوب باشد، اگه مهندس و دکتر نشود و یا پستی گیرش نیاید، خیلی شانس بیاورد یک زیرپله کوچک گیرش میاید. آنوقت دوروبری‌ها هم اگر کمکش بکنند، یکی منقل بیاورد، یک نفر هم یونولیت جایخی و اگر پدر زن مهربانی هم داشته باشد و یکی دو تا صندلی کهنه هم به او بدهند و مادر زنش هم یک بادبزن و یک میز تاشو ارج، سرهم میشود یک مغازه جیگرکی! البته یک رادیو دوموج توشیبا هم می‌خواد. خب حالا چند دست دل و جگر و یک مشت خوش گوشت و یک چند مترهم روده، بعد هم بایست صبر بکند سر شب بشود، چند تا مست گشنه که از کافه انداختنشان بیرون با چند نفر نعشه، مشتری‌های سر شبش بشوند. خدا بیامرزدت اصغر جگرکی خیابان قلعه‌مرغی، هنوز صدای آواز داود مقامی که می‌خواند توی گوشم است. خدا رحمتت کند داود مقامی. همه جگرفروشی‌ها عاشق داود مقامی بودن چون خدابیامرز سلاخ بود! دم غروب از گشنگی چشمم می‌افتاد به دود جگرفروشی اصغر آقا که توی منقلش لای ذغالها یک تکه دمبه می‌انداخت که دودش شبیه دود چپق عمه خدابیامرزم پسته خانم بود. اون روزها اگر یک ریال گیرم میامد ده‌شاهی آن را میدادم یک تکه بربری خشخاشی لب‌سوز، ده‌شاهی بقیه را جغوربغور می‌خریدم. اگه اصغر آقا خدا بیامرز سر کیف بود یک لبه کف‌گیر بیشتر میداد و نون بربری را توی آن چرب‌وچیلی ته دیگ فرو می‌کرد. همه دنیای آن روزگارم همان یک تکه نان بربری لب‌سوز بود و آن یک تکه جغوربغور. حالا همان بچه لب خط که وضع بابای خدابیامرزش اصلا خوب نبود، قسمتش شد که فیلم بسازد. ولی عشقش هنوز نوشتن است. راجع به آنهایی که گرسنه بودند و گرسنه هستند و آرزویشان یک تکه بربری است و یک لبه اضافه کف‌گیر جغوربغور... نه یک تکه چیزی که به آن می‌گویند پیتزای پپرونی!»
مطلبی که باعث شد نام رسول ملاقلی‌پور در فضای مجازی ترند شود. با کامنت‌هایی که در این جمله مشترک بودند: «خدابیامرزدت رسول»...


تعداد بازدید :  318