شماره ۱۶۳۸ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
روحانی در جمع مردم لاهیجان:
دولت نماینده ایران در جنگ اقتصادی با آمریکا است

شهروند| حسن روحانی در جمع مردم لاهیجان با تبیین و توضیح شرایط امروز منطقه و جهان به این نکته اساسی تأکید داشتند وضعیتی که ما در آن به سر می‌بریم، شرایط عادی و معمولی نیست و از آن به دورانی یاد کردند که خروجی آن «جنگ اقتصادی و روانی» است که دشمنان منطقه‌ای و جهانی علیه ما سازماندهی کردند. رئیس‌جمهوری در ادامه و با ذکر این رویکرد که عقب‌نشینی نخواهیم کرد، هرگونه مماشات و عقب‌نشینی در مقابل عهدشکنان را به معنای ازدست‌دادن همه دستاوردهای تاریخی ملت ایران توصیف کرد. رئیس‌جمهوری با حساس جلوه‌دادن وضع کنونی منطقه‌ای و جهانی کشور، از «ایستادگی» به‌عنوان اهرمی دفاعی یاد کردند که می‌تواند زمینه شکست و عقب‌نشینی دشمن را فراهم کند. تخلف آمریکا در برابر سازمان ملل و جامعه جهانی، عدم عقب‌نشینی و ضرورت تعیین فرمانده جنگ اقتصادی و خودکفایی در ابعاد مختلف را نشانه‌ای از تسریع در روند تحولات اقتصادی و توسعه‌ای ایران دانست. در ادامه اهم سخنان رئیس‌جمهوری را می‌خوانید:  
تخلف آمریکا در برابر سازمان ملل و جامعه جهانی
دشمن سعی می‌کند ما را تحریک کند تا ما اولین نقض‌کننده معاهده خود باشیم، اما آنها در این مسیر ناموفق بودند. در مرحله بعد تلاش کردند دنیا را همراه خود کنند اما هیچ‌یک از قدرت‌های جهانی و متحدین آمریکا یعنی اروپا در برابر نقشه کاخ سفید سر فرود نیاورد، بنابراین آمریکا ناچار شد به تنهایی از پیمان بین‌المللی که پیمان هفت کشور بود و سازمان ملل و شورای امنیت آن را تأیید کرده بود، خارج شود. آن‌چه انجام گرفت، ایستادگی در برابر سازمان ملل و جامعه جهانی و یک تخلف بود ولی آنها در این مرحله هم ناموفق بودند.
به عقب برنمی‌گردیم
ما درشرایط عادی و معمولی نبوده بلکه در شرایط جنگ اقتصادی و روانی هستیم، این باید باور همه ما باشد. همه ملت می‌دانند عقب‌نشینی به معنای ازدست‌دادن همه دستاوردهای تاریخی ملت ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی است، مردم باید بدانند در یک نبرد هستیم. اختلاف ما با آمریکا هم در این است که آمریکا می‌گوید به ۴۰‌سال پیش بازگردید اما ما می‌گوییم به عقب برنمی‌گردیم و مسیر پیشرفت استقلال و آزادی و مردم‌سالاری را ادامه می‌دهیم. پس ما امروز با آمریکا در یک اختلاف‌نظری نیستیم که نه قابل مذاکره و نه قابل مصالحه باشد. ما باید دشمن را به عقب برانیم و به او بفهمانیم که ملت ایران راه عزت و سربلندی خود را ادامه خواهد داد.
رئیس‌جمهوری فرمانده جنگ اقتصادی
من از اردیبهشت‌ سال‌جاری خدمت مقام معظم رهبری هم در جلسه خصوصی و دونفره و هم درجلسه‌ای با حضور مسئولین عالیرتبه گفتم شرایط امروز ما شرایط جنگ روانی دشمن و جنگ اقتصادی است و در مرحله جنگ کشور به یک فرمانده نیاز دارد و همه مسئولان مردم و ارگان‌های مختلف در کنار هم باید با یک فرماندهی واحد کار خود را پیش ببرند، تا دشمن را وادار به شکست کنند. پیشنهاد من این بود که خدمت مقام معظم رهبری گفتم خود جنابعالی به‌عنوان رهبر نظام و انقلاب فرماندهی این جنگ را عهده‌دار شوید و همه دولت قوا و مسئولان در خدمت شما خواهیم بود. راه و مسیر را آن‌طور که شما هدایت می‌کنید، ادامه می‌دهیم اما ایشان درجواب فرمودند که قبول دارم هم شرایط، شرایط جنگ است و هم این شرایط نیاز به یک فرمانده دارد اما باید فرمانده این جنگ رئیس‌جمهوری باشد؛ این تأکید رهبری بود و ایشان بر آن مبنا دستور دادند که دو قوه دیگر با همه توان و در چارچوب مقررات در کنار دولت باشد. حسن روحانی بدون نمایندگی ملت ایران یعنی هیچ و با نمایندگی ملت ایران یعنی قدرت ملت ایران. من در آن جلسه آمادگی خودم را اعلام کردم و گفتم دولت و رئیس‌جمهوری به‌عنوان نماینده ملت ایران در این جنگ حضور خواهند داشت.
در مسیر خودکفایی
ما به مردم وعده دادیم که درطول دوران دولت یازدهم و دوازدهم کشور را در مصرف انرژی به سمت خودکفایی می‌بریم. در این زمینه در آغاز دولت ۶.۵‌میلیون لیتر گازوییل و ۱۲.۵‌میلیون لیتر بنزین روزانه به کشور وارد می‌شد اما حدود سه‌سال است در گازوییل و نفت و گاز خودکفا شده‌ایم و حتی محصولات مربوطه را نیز صادر می‌کنیم، همچنین امروز می‌گویم از مهرماه ‌سال‌جاری به‌طور کامل در زمینه بنزین خودکفا شده‌ایم و دیگر بنزین وارد کشور نکرده‌ایم. ما کشوری بودیم که در آغاز دولت ۲۵‌میلیون مترمکعب گاز وارد می‌کردیم و در زمستان به گاز بیشتری نیاز داشتیم اما امروز در هیچ فصلی از‌ سال نیاز به واردات نداریم و صادرات خود را در این زمینه افزایش دادیم. در ۳۱ سفر استانی در طول دولت یازدهم حدود ۲۶‌هزار‌میلیارد تومان وعده پرداخت اعتبار برای انجام پروژه‌های عمرانی دادم و امروز نه‌تنها همه این اعتبارات پرداخت شده بلکه بیشتر از آن نیز پرداخت کرده‌ایم یعنی تا امروز ۴۲‌هزار‌میلیارد تومان اعتبار در این زمینه پرداخت شده است و بیش از آن‌چه که به مردم قول دادیم، اعتبار پرداخت کرده‌ایم. البته برخی از طرح‌ها تکمیل شده و برخی هنوز ناقص است و باید تکمیل شود و طبق محاسبات سازمان برنامه و بودجه نیازمندیم تا مقداری دیگر کمک کنیم تا این طرح‌ها و پروژه‌ها به نتیجه برسد.

 


تعداد بازدید :  174