شماره ۱۶۳۸ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
مردم و مسئولان شهرهای مختلف به روش‌های متفاوت روز درختکاری را برگزار کردند
کاشت درخت با طعم خلاقیت

دیروز خیلی از شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها حال و هوای درختکاری و پرداختن به طبیعت را داشتند و خبرهایی از ابتکار مردم مناطق مختلف کشور در روز درختکاری شنیده می‌شد از برگزاری تور درختکاری در طبیعت گرفته تا گرفتن جشن تولد برای کهنسال‌ترین درخت منطقه. بعضی از این کارها بازتاب‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت که آنها را مرور می‌کنیم.
قدردانی از درخت
 یکی از خلاقانه‌ترین کارها را به مناسبت روز درختکاری، شهرداری اصفهان انجام داد. مسئولان شهری اصفهان به برگزاری برنامه‌های عملیاتی اکتفا نکردند بلکه با یک تیر چند نشان زدند. آنها با نصب تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر و معرفی درختان مناسب برای اقلیم اصفهان، هم یک کار هنری ارایه دادند هم به آگاهی مردم درباره اینکه چه درختی بکارند، کمک کردند و هم اطلاعات ادبی مردم را بالا بردند. در آثار هنری که شهرداری اصفهان به عنوان تبلیغ درختکاری منتشر کرد، درختان سرو، كاج، زيتون، ارغوان و به با اشعاری از سعدی، حافظ، مولانا، صائب و سهراب سپهری معرفی شدند.
تولدت مبارک درخت
مردم کرمانشاه که سابقه‌ای طولانی در برگزاری مراسم‌ها به شیوه شیرین خودشان دارند، امسال هم روز درختکاری را به روشی متفاوت جشن گرفتند؛ عده زیادی از مردم این شهر با حضور در طاق‌بستان برای کهنسال‌ترین درخت این شهر جشن تولد مفصلی گرفتند. درخت کهنسال طاق‌بستان که چناری با ارتفاع ۳۷/۷ متر و قطر ۸/۴۶ متر است در ورودی طاق‌بستان قرار دارد و مردم کرمانشاه با برگزاری یک جشن تمام‌عیار حسابی از خجالت سال‌ها اکسیژن‌سازی این درخت درآمدند.
ایستگاه  نهال
شهرداری کرج هم به مناسبت روز درختکاری ایستگاه‌هایی برپا کرد که در آنها نه تنها نهال‌های رایگان برای کاشت به مردم داده شد بلکه آموزش نحوه نگهداری از نهال‌ها داده شد  و همین‌طور نهال مناسب برای شرایط مختلف هم معرفی شد. استقبال از این ایده شهرداری کرج آن‌قدر زیاد بود که مردم از ساعت‌های ابتدایی صبح به این ایستگاه‌ها آمدند و نهال‌های برخی از این ایستگاه‌ها در همان یکی دو ساعت اول تمام شد. البته این‌طور که گفته می‌شود،   ارایه نهال رایگان و آموزش‌های مربوط به درختکاری در ایستگاه‌های شهرداری کرج تا پایان هفته درختکاری
 ادامه دارد.
هر شهید، یک درخت
مردم شهر ارسک در خراسان جنوبی به روشی متفاوت هم مراسم روز درختکاری را برگزار کردند و هم یاد شهیدان شهرشان را گرامی داشتند. آنها ۴۶ نهال  زیتون شیرین به یاد ۴۶ شهید شهر  ارسک  در ورودی این شهر کاشتند و پای هر درخت هم تصویری از شهیدی که درخت به نام و یادش کاشته شده بود، قرار دادند؛‌ اقدامی که بازتاب خوبی در شبکه های اجتماعی پیدا کرد و خیلی‌ها به بازنشر تصاویر آن پرداختند.

 


تعداد بازدید :  407