شماره ۱۶۳۸ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
گزارش تصویری

  نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام، صبح دیروز، چهارشنبه، ۱۵ اسفندماه، برگزار شد. (میزان)

  قلع‌وقمع شبانه‌روزی درختان و حذف‌شدن آهسته باغ‌ها از نقشه تهران مدت‌هاست آغاز شده و دیگر کسی تهران را به نام «باغ‌شهر» نمی‌شناسد. بیشتر باغ‌های تهران در مناطق شمالی آن ایجاد شده‌اند و در معرض تهدید برج‌سازها قرار دارند. قانون جلوگیری از قطع درخت در سال ۱۳۵۲ تصویب و برای این تخلف جریمه تعیین شده ‌است؛ اما هیچ‌کدام جلوی کم‌‌شدن درختان تهران را نگرفته‌ است. (ایسنا)

  در حالی که واردکردن انواع مدل‌های لندکروز سال‌هاست ممنوع شده است، عبور و مرور لندکروز مدل ۲۰۱۹ هشت‌سیلندر با موتور ۵۷۰۰ سی‌سی را با پلاک ملی در خیابان‌های تهران می‌بینید!

 

  در جمهوری چک یک مرد 33 ساله به وسیله شیری که در خانه نگهداری می‌کرد، خورده شد! مایکل راسیک 33 ساله، شیر نر را سال 2016 خریده بود و شیر ماده یک ساله را هم همین سال گذشته به حیاط پشت خانه‌شان آورده بود. او پیشتر با مقام‌های محلی سر احداث محل نگهداری از شیرها در محوطه خانه خود اختلاف داشت. همزمان نبود مرکز نگهداری جایگزین از این دو شیر و یافت‌نشدن هیچ مدرکی دال بر بدرفتاری با شیرها باعث شده بود که مقام‌های محلی نتوانند مجوز انتقال اجباری این دو شیر از خانه مایکل را دریافت کنند. توماس کوکورک، شهردار روستای زدچف گفته «این حادثه بالاخره کمک کرد که این معضل قدیمی پایان یابد!» (آفتاب)

 


تعداد بازدید :  456