شماره ۱۶۳۸ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
برای احسان علیخانی صندلی بخرید

حسام حیدری طنزنویس

این روزها تلویزیون درحال آماده‌کردن برنامه‌های نوروزی است. خبر رسیده که ویژه‌برنامه تحویل‌ سال شبکه سه مثل سال‌های گذشته به احسان علیخانی رسیده. خیلی هم عالی فقط درخواستی که از طراحان دکور برنامه داریم این است که یک صندلی هم برای این احسان بنده خدا تعبیه کنند که بنشیند و برنامه‌اش را اجرا کند. بنده خدا دیسکش زد بیرون از بس همه‌اش ایستاد و اجرا کرد. حالا خودش هیچ حداقل برای میهمان‌ها یک فکری بکنید. به خدا اگر تو یک برنامه‌ای مجری ایستاده باشد، ما با خودمون نمی‌گوییم: «ایول مجریش ایستاده، بریم برنامه‌اش رو ببینیم.» با مجری‌های این مرز و بوم مهربان‌تر باشید. نکته بعدی هم این‌که تو رو خدا چند دقیقه وقت برای حرف زدن میهمان‌ها در نظر بگیرید. این‌که یک سلبریتی بیاید و سلام و علیک کند و عید نوروز را به لهجه شیرین خودش به ما تبریک بگوید و برود چیز جذابی نیست. حالا از این‌که سلبریتی هم کلا چیز جذابی نیست، بگذریم.
خبر دیگر این‌که یکی از برنامه‌های درحال تهیه برای روزهای عید، مستندی آمریکایی است در مورد مضرات گوشت که دوستان درحال دوبله آن هستند. البته نکته عجیبش اینجاست که در کشور فقیر و نابودی مثل آمریکا مگر گوشت وجود دارد که حالا در مورد مضراتش هم مستند بسازند؟ بعدش هم این‌که به نظرم مستندی در مورد مضرات مصرف آجیل با این موضوع که «نخودچی هم مثل پسته است الکی فرق نگذارید» برای عید خیلی مناسب‌تر است. البته برای عید موضوع زیاد است، مثلا در مورد مضرات سوال پرسیدن از دختران و پسران مجرد در مورد زمان ازدواجشان می‌شود یک فیلم مستند خوب ساخت و در آن نشان داد کسی که این سوالات را می‌پرسد چطور به انواع سرطان دچار شده و پس از مدتی با مرگ ناجور از دنیا می‌رود.
خبر بین‌المللی هم این‌که جناب جانی دپ از همسر سابقش خانم امبر هرد شکایت کرده و درخواست غرامت 50‌میلیون دلاری داده است. ما هر چقدر تو اینترنت اسم این دو عزیز را سرچ می‌کنیم، حق را به خانم امبر هرد می‌دهیم، ولی در کل این همه جنگ و دعوا خوب نیست. خانم امبر هرد هم باید برود از همان خانمی که ما تو تلویزیون نشان دادیم که 27 بار از شوهرش کتک خورده بود، ولی باز هم داشت به زندگی مشترکش ادامه می‌داد، یاد بگیرد و خودش برگردد سر خانه و زندگی‌اش. اگر این به اصطلاح سلبریتی‌های آمریکا کمی تلویزیون ایران را نگاه می‌کردند، به این همه بدبختی و فلاکت دچار نمی‌شدند.
یک خبر دیگری که این روزها خیلی صدا کرده، ولی از نظر من خیلی هم مهم نیست، این ماجرای جابه‌جا شدن آرای رأی‌گیری جشنواره جام‌جم صداوسیماست. حالا مثلا مقداری  رأی از یک برنامه رفته یک برنامه دیگر، اتفاق خاصی نیفتاده که. همه رأی‌هایی که رفته برای برنامه‌های صداوسیماست. حالا خودش دوست داشته چهارتا را از این برنامه بردارد و بریزد رو رأی‌های یک برنامه دیگر. فکر کنم دلش  رأی‌بازی می‌خواسته.


تعداد بازدید :  406