شماره ۱۶۳۹ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
نیاز ده‌ها هزار آواره سوری به کمک‌های بشردوستانه

ده‌ها هزار آواره سوری در استان حسکه نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. به گزارش نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از سوریه به دنبال دور جدید درگیری‌ها در شمال شرق سوریه، ده‌ها هزار آواره سوری از دیرالزور و رقه علاوه بر آوارگانی از عراق، به اردوگاه‌های استان حسکه و بویژه به اردوگاه الهول نقل مکان کرده‌اند.
به گزارش این سازمان بشردوستانه  از آذر ماه امسال 34 هزار آواره جدید وارد اردوگاه الهول شده‌اند. اکثر این آوارگان زنان و کودکان هستند و نیازمند درمان و کمک‌های بشردوستانه فوری هستند.
جمعیت فعلی این اردوگاه به 45 هزار نفر رسیده است و معلوم نیست چه وقت سیل آوارگان جدید متوقف خواهد شد. به گفته فیلیپ اسپوری، رئیس نمایندگی صلیب سرخ جهانی در سوریه، موج جدید آوارگان ورودی به این اردوگاه بیش از ظرفیت این اردوگاه است. او می‌گوید که شب‌ها سرمای این منطقه واقعا گزنده است و بر اساس گزارش‌ها این سرما باعث مرگ بیش از 24 کودک در هفته‌های اخیر شده است و مردم مجبورند چند لایه لباس روی هم بپوشند؛ چون سرپناهی ندارند. بعضی از این آوارگان هنوز حتی چادری ندارند و مستقیما در معرض باد و باران و سوز سرما هستند. در این میان صلیب سرخ جهانی و هلال احمر سوریه از اواخر بهمن ماه اقدام به تهیه و سرو غذای گرم برای آوارگان جدید کرده‌اند.
هم‌اکنون هلال احمر سوریه و صلیب سرخ جهانی روزانه 9800 لیتر آب سالم نیز از طریق تانکر به این اردوگاه منتقل می‌کنند و بطری‌های آب آشامیدنی در اختیار این آوارگان قرار می‌دهند. علاوه بر این ماه گذشته 30 سرویس بهداشتی جدید برای تامین نیاز جمعیت در حال افزایش این اردوگاه ساخته شد؛ اما همچنان تعداد بیشتری سرویس بهداشتی مورد نیاز است.  آن‌چه در ادامه می‌آید گزارشی تصویری از وضعیت آوارگان و کمک‌های بشردوستانه در این اردوگاه است.

 


تعداد بازدید :  148