شماره ۱۶۳۹ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
معاون عمران شهری شهردار اصفهان:
بیش از 70 درصد بودجه عمرانی شهر اصفهان در سال 97 جذب شد

اصفهان-راعی
معاون عمران شهری شهردار اصفهان از جذب بودجه عمرانی شهر اصفهان در سال 97 به میزان 74.6 درصد خبر داد. به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، ایرج مظفر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سلسله نشست های "سه شنبه ها با رسانه"، با اشاره به اینکه کل بودجه شهرداری اصفهان برای سال 98 چهار هزار و 100 میلیارد تومان است که دو هزار و 870 میلیارد تومان به بودجه عمرانی اختصاص دارد، اظهار کرد: افزایش كل بودجه سال 98 نسبت به سال 97 حدود 37 درصد و افزایش بودجه عمرانی 40 درصد است.
وی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه های قطار شهری، سالن اجلاس سران و حلقه حفاظتی شهر اصفهان طرح های عمرانی با اولویت در سال آینده است، گفت: پروژه قطار شهری اصفهان بخش عمده بودجه عمرانی شهر را به خود اختصاص می دهد به طوریکه در سال جاری 36.7 درصد بودجه عمرانی معادل 771 میلیارد تومان صرف این طرح شد در حالیکه کل بودجه عمرانی دو هزار و 53 میلیارد تومان بود.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: بودجه قطار شهری از محل بودجه عمرانی شهرداری برای سال 98 نیز هزار و 186 میلیارد تومان خواهد بود.
وی با بیان اين كه مبلغ قراردادهای اجرای حلقه حفاظتی شهر اصفهان با پیگیری های متعدد 53 میلیارد و 580 میلیون تومانی در سال 97 بود، گفت: در سال 98 نیز 158 میلیارد و 600 میلیون تومان برای این طرح پیش بینی شده است. مظفر با بیان اینکه اولویت حلقه حفاظتی شهر اصفهان با شمال شهر و مناطق ۱۴، ۱۰ و ۱۵ برای یک دوره سه ساله ۹۷، ۹۸ و ۹۹ است، گفت: قرار است تا پایان سال ۹۹ حلقه حفاظتی شهر از کیلومتر صفر جنب کارخانه قند که توافق آن در حال انجام است تا بلوار فرزانگان به اتمام برسد.  وی با اشاره به اینکه فروردین ماه سال آینده عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح کارخانه قند به عنوان بخش دیگری از حلقه حفاظتی شهر اصفهان و بزرگترین تقاطع این رینگ آغاز می شود، گفت: آزادسازی اراضی از کیلومتر صفر تا 7 حلقه حفاظتی واقع در تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی از سال آینده شروع می شود که عملیات عمرانی باید سال 99 به پایان برسد.
سهم 120 میلیارد تومانی مرکز همایش های بین المللی از بودجه 98
وی با بیان اینکه تا پایان سه ماهه سال 98 قرار است تمام ترافیک خیابان بعثت، خیابان نقشینه چهارراه عاشق حذف شود و در ادامه بلوار فرزانگان تا تاکسیرانی سرریز شود تا با ساخت تقاطع شهید اردستانی، ترافیک شهر به این قسمت منتقل و از آنجا به استان های جنوبی و شرقی تقسیم شود، افزود: درصدد هستیم تا بخش عمده حلقه حفاظتی در شرق اصفهان در سال 98 تکمیل شود.  

 


تعداد بازدید :  153