شماره ۱۶۳۹ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ به زندان محکوم شد

پل منافورت، رئیس سابق کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ به جرم تقلب بانکی و مالیاتی به ۴۷ ماه زندان محکوم شد. منافورت تابستان گذشته در پنهان‌کردن میلیون‌ها دلار درآمد حاصل از مشاوره‌های سیاسی خود در اوکراین مجرم شناخته شد. هفته دیگر قرار است حکم پرونده دیگر او با اتهام لابی‌گری غیرقانونی صادر شود.
اتهامات منافورت در پی آغاز تحقیقات ویژه درباره تبانی احتمالی کارزار انتخاباتی ترامپ با روسیه مطرح شد. رابرت مولر، بازرس ویژه این تحقیقات ۲۲ ماه است که از سوی وزارت دادگستری آمریکا رهبری این پرونده را برعهده گرفته و گفته می‌شود به‌زودی گزارش نهایی خود را تحویل خواهد داد.
در جریان دادگاه روز پنجشنبه پل منافورت خطاب به دادگاه گفت: «دوسال گذشته دشوارترین دوره زندگی من بوده است.» او از قاضی خواست در حق او «رأفت» به خرج دهد و گفت: «اگر بگویم شرمنده و حقیر شده‎ام کم گفته‌ام.» او افزود: «می‌دانم که رفتار خودم مرا به این‌جا کشانده و زندگی حرفه‌ای و شخصی‌ام زیرورو شده است.» قاضی الیس، قاضی این دادگاه در الکساندریای ویرجینیا از این‌که منافورت «به دلیل اقدام‌های خلاف قانونش» ابراز تاسف نکرده، متعجب است. اما گفت قواعد صدور حکم مطرح‌شده توسط دادستان‌ها از حبس ۱۹ تا ۲۴‌سال سخن گفته‌اند. منافورت با لباس سبزرنگ زندان و نشسته بر صندلی چرخدار وارد دادگاه شد. تیم حقوقی او پیشتر گفته بودند او به دلیل زندانی‌شدن دچار پادرد وخیم شده است. منافورت در 9ماه گذشته در یک زندان محلی ویرجینیا در زندان انفرادی بوده است. حکم وثیقه او با شکایت بازرس مولر به دادگاه لغو شد. مولر با مدارکی به دادگاه ثابت کرد که پل منافورت در تلاش برای تغییر یا نفوذ بر نظر شاهدان پرونده است.


تعداد بازدید :  159