شهروند| علی لهراسبی هم از وضع این روزهای موسیقی در ایران گله دارد و میگوید که ملاک انتخاب یک ترانه از سوی مخاطبان هم مثل خیلی چیزهای دیگر تغییر کرده است. او معتقد است که در گذشته تکنیک نقش موثر و مهمی در کیفیت آثار داشته است: «در زمان ما تنظیم نیز مقوله مهمی بود که به آن توجه زیادی میشد. درحال حاضر این عناصر کمتر مورد توجه قرار میگیرند و خوانندگی و کیفیت کار خواننده خیلی مطرح نیست. در بازار فعلی و در میان هنرمندان جدید نیز خوانندگان خیلی خوب و کاربلد حضور دارند اما درحال حاضر موسیقی پاپ بهگونهای از کلام اشباع شده و سبکها و فضاهای ملودیک به هم نزدیک شدهاند.» لهراسبی به راحتشدن پروسه مجوزها اشاره میکند که باعث شده سبک و سیاق دیگری وارد این حوزه شود: «امروز تبلیغات شاخصه اول شنیدهشدن آثار است و هزینهای که برای این بخش درنظر گرفته میشود، تأثیر بسیاری در دیده و شنیدن آثار مختلف دارد. تبلیغات مولفههای مشخصی دارد و همه چیز آن بر مبنای دودوتا چهارتاست.» او درباره ملاک انتخاب مخاطبان هم به ایلنا میگوید: «ملاک انتخابها تغییر کرده است. بهطور مثال مخاطبان به این نگاه میکنند که فلان آهنگ را چند نفر و چه کسانی دابسمش کردهاند و چه کسانی آنها را میشنوند و اینکه مثل آن خواننده در فضای مجازی چقدر فالوور دارد و فالوورهایش چه کسی هستند. البته این از کمکاریهای تلویزیون است و اینجاست که متوجه میشویم تلویزیون به موسیقی کشور کمکی نمیکند. باید شبکه مجاز موسیقی داشته باشیم که صبح تا شب موسیقی پخش کند. مسئولان مربوطه هم اگر واقعا میخواهند به رویه فعلی نگاهی اصولی داشته باشند، باید به جای گزینش و ممیزی افراد اثر آنها را ارزیابی کنند. بهطور مثال قبلا در زمینه اجرا قوانینی وجود داشت و لازمه حضور خواننده روی صحنه این بود که آلبوم منتشر کرده باشد که حال اینگونه نیست. منظورم این است که باید استانداردهایی درنظر گرفته شود تا اگر کسی میخواهد خواننده شود، اثر تولید کند یا روی صحنه برود، بر مبنای آن استانداردها نمره قبولی دریافت کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، درمیان تعداد کثیر هنرمندان، آنهایی انتخاب میشوند که تواناییهای لازم را دارند. دراین صورت آنها بهعنوان هنرمند مورد ارزیابی خواهند گرفت و اثرشان بررسی خواهد شد و برای تولید اثر نیز عجلهای نخواهند داشت.»