شماره ۱۶۳۹ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
راننده سرویس سابقه‌دار با نقشه قبلی اموال خانه یکی از دانش‌آموزان را به سرقت برد
ماجرای یک سرقت عجیب در غرب تهران

شهروند| راننده سرویس مدرسه‌ای که با یک نقشه حساب‌شده دست به سرقت از منزل یکی از دانش‌آموزان زده بود، از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد. این سارق میانسال با همدستی زنش مقدار قابل توجهی طلا و پول را به سرقت برده بود. این راننده سرویس سابقه‎‌دار با اطلاع از نبود والدین دانش‌آموز یکی از دبستان‌های غرب تهران نقشه سرقتش را عملی می‌کند. متهم این پرونده پس از دستگیری به جرمش اعتراف کرد و با تشریح جزییات این سرقت پرده از این پرونده عجیب برداشت. رسیدگی به این پرونده در شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 تهران انجام شد و متهمان این پرونده روانه زندان شدند.  6 بهمن سال جاری بود که مرد جوانی خبر سرقت منزلش را به پلیس اطلاع داد. بر اساس اظهارات مالباخته مقدار قابل توجهی طلا، پول، لپ‌تاپ، موبایل و اموال ارزشمند از خانه او به سرقت رفته بود.

در بررسی‌های ابتدایی ماموران مشخص شد که سارق یا سارقان بدون کمترین مشکلی وارد خانه شده‌اند و همین مسأله باعث شک ماموران شد. بلافاصله پرونده جهت رسیدگی به شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 تهران رفت و بازپرس دستور آغاز تحقیقات در این خصوص را صادر کرد.  با دستور شروع تحقیقات به پایگاه دوم آگاهی تهران تحقیقات میدانی در خصوص این پرونده آغاز شد.
کارآگاهان در همان ابتدا با بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند که سرقت از سوی یک زن سفیدپوش انجام شده است؛ زنی البته با ماسکی صورتش را از لنز دوربین‌های مداربسته مخفی کرده بود. در بررسی‌های بعدی هم مشخص شد که این زن با یک کلید درِ خانه را به راحتی باز می‌کند. آن‌طور که تصاویر نشان می‌داد این زن با یک ساک بزرگ ساعت 10:20 صبح با کلید وارد منزل شده بود و ساعت 10:40 با همان ساک از خانه خارج شده بود. درواقع این زن در مدت 20 دقیقه توانسته بود اموال ارزشمند این خانواده را سرقت کند. ماموران با دیدن این تصاویر مطمئن شدند که سرقت از این منزل از طرف یک آشنا صورت گرفته که علاوه بر اطلاع از خالی‌بودن خانه، کلید هم به همراه داشته است. در ادامه تحقیقات هم مشخص می‌شود که  کلید فرزند خانواده گم شده است. همین موضوع باعث شک ماموران به راننده سرویس مدرسه فرزند این خانواده می‌شود.
ماموران در بررسی سوابق راننده سرویس متوجه می‌شوند که او فردی سابقه‌دار و معتاد است و این فرد در روز حادثه در نزدیکی محل سرقت حضور داشته است. متعاقبا دستور بازداشت این فرد صادر می‌شود و  ماموران به دبستان محل کار متهم مراجعه می‌کنند. ماموران در حین خارج‌شدن از مدرسه متهم را در حین تمیزکردن خودرویش می‌بینند و سریعا او را بازداشت می‌کنند. همزمان با تفتیش خودروی متهم بخشی از طلاهای سرقتی هم کشف می‌شود. متهم چهل‌ودوساله پس از انتقال به اداره آگاهی در همان مراحل ابتدایی بازجویی به سرقت اعتراف می‌کند و به ماموران می‌گوید که همسرش هم در اجرای این نقشه با او همکاری کرده است. این مرد سابقه‌دار درباره جزییات سرقت به ماموران می‌گوید: «من مطلع شدم که پدر و مادر آرمین شاغل هستند. آرمین کلاس ششم است و از ابتدای امسال من راننده سرویس او به مدرسه بودم. همان موقع به فکر سرقت افتادم. یک روز که بچه‌ها را به مدرسه می‌بردم کیف آنها را در صندوق عقب خودرو گذاشتم و در مسیر یک لحظه پیاده شدم و کلید منزل آرمین را از کیفش برداشتم؛ اما چون می‌دانستم ساختمان محل زندگی آنها  دوربین دارد از زنم خواستم که او این کار را انجام دهد. زنم ابتدا مخالف بود اما موفق شدم که او را راضی کنم. آن روز پس از اینکه آرمین و بچه‌ها را به مدرسه بردم،  به خانه رفتم و همراه زنم به خانه آنها رفتم. خودم بیرون ایستادم  و زنم با یک ساک بزرگ و ماسک سفید با کلید وارد خانه شد و 20 دقیقه بعد هم از آنجا بیرون آمد.»  
در ادامه با بازداشت همسر این مرد سارق، او هم به جرمش اعتراف کرد و به ماموران گفت: «من در مدت حضورم مقداری طلا، پول و لپ‌تاپ  را از خانه آنها برداشتم.» او درباره انگیزه‌اش از این سرقت هم گفت: «ما نیاز شدید مالی داریم، قسط بانک، بدهکاری به سوپرمارکتی محل امان ما را بریده بود، به همین دلیل راضی شدم برای خلاصی از این وضع بد مالی دست به چنین کاری بزنم.» در ادامه بازرسی از محل زندگی این زوج سارق، بخشی از اموال به سرقت‌رفته کشف و به صاحبش بازگردانده شد؛ اما این زوج ساعت و لپ‌تاپ و دوربین عکاسی را به مالخری فروخته بودند. ماموران در ادامه با شناسایی مالخر او را هم بازداشت کردند و موفق شدند اموال به سرقت‌رفته را به شاکی تحویل دهند.  
پس از اخذ سوابق کیفری مرد سارق مشخص شد که این راننده سرویس نامبرده قبلا 9 بار به اتهام‌های مختلف از جمله سرقت و مواد مخدر به زندان افتاده است. بازپرس پرونده متهمان را روانه زندان کرد و پرونده با  صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

 


تعداد بازدید :  378