شماره ۱۶۳۹ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
برد راحت تراکتورسازی به شائبه‌ها دامن زد
گاو بندی در دربی تبریز ؟

شهروند| مالکیت همزمان محمدرضا زنوزی در دو باشگاه تبریزی از همان ابتدای فصل شائبه‌هایی را ایجاد کرد و مورد انتقاد اهالی فوتبال قرار گرفت؛ انتقادهایی که بعد از برتری تراکتورسازی در دربی تبریز آن هم با اشتباهات مدافعان ماشین‌سازی به اوج خود رسید.
گل‌های تراکتور بودار بود؟
چند روز قبل از دربی تبریز، تغییر مکان این مسابقه به میزبانی ماشین‌سازی از ورزشگاه بنیان دیزل به یادگار امام(ره) باعث ایجاد شائبه‌هایی شد و کاربران مجازی هم بارها به شکل طنز به این مسأله پرداختند. مالکیت هر دو باشگاه تبریزی در لیگ ‌برتر در اختیار محمدرضا زنوزی است و برخی حتی قبل از مسابقه هم شائبه تبانی را مطرح کرده بودند. بعد از برتری 2 بر صفر تراکتورسازان و نزدیک‌شدن آنها به صدر جدول، فیلم گل‌های دژاگه و استوکس که روی اشتباهات مدافعان ماشین‌سازی به ثمر رسید و همچنین یک اشتباه عجیب دیگر از مدافع ماشین‌سازی که مهاجم تراکتورسازی را در موقعیت تک‌به‌تک قرار داد، فضای مجازی را درنوردید. هواداران دیگر تیم‌هایی که همراه با تراکتور در کورس قهرمانی هستند، این گل‌ها را بودار و مشکوک خواندند، تا شائبه تبانی به شکل گسترده مطرح شود.
کنایه مدیر استقلالی و پاسخ مدیران تبریزی
هم مدیرعامل تراکتورسازی و هم مدیرعامل ماشین‌سازی خیلی زود در مصاحبه‌هایی شایعه تبانی را رد کردند؛‌ اگرچه در این میان انتشار پستی از سوی علی خطیر، معاون باشگاه استقلال با عنوان:   «فوتبال پاک هم آرزوست»، به جو موجود علیه تیم‌های تبریزی دامن زد. ایوب بهتاج، مدیرعامل تراکتورسازی چنین واکنشی به شایعه تبانی داشت: «به هر حال این مسائل را مطرح می‌کنند، اما کاملا بی‌پایه و اساس است. شما دیدید که دو تیم رقابت خوبی انجام دادند و هیچ مشکلی هم ندارند. شایعه‌سازان بازی را ندیدند.» همچنین هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل ماشین‌سازی نیز این‌طور واکنش نشان داد: «تبانی، حرف رقبای تراکتورسازی بود. این صحبت‌ها را روزنامه‌ها و چند سایت خبری مطرح کردند. هر نتیجه‌ای در این بازی  به دست می‌آمد، حرف داشت.»
کمیته اخلاق ورود می‌کند؟
وقتی با یکی از مسئولان کمیته اخلاق تماس گرفتیم، از واکنش این کمیته درباره شایعات مطرح‌شده پیرامون دربی تبریز بپرسیم، با این‌که این فرد علاقه‌ای به مصاحبه نداشت، این‌طور پاسخ داد:   «هنوز که گزارشی به دست ما نرسیده، اما کمیته اخلاق در موارد اینچنینی خودش می‌تواند ورود کند. البته اثبات تبانی کار بسیار سختی است و نیاز به اظهارنظر کارشناسان خبره در حوزه فوتبال دارد که تشخیص دهند فلان بازیکن از روی عمد اشتباه کرده یا اشتباهش سهوی بوده است.»


تعداد بازدید :  269