شماره ۱۶۴۰ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۹ اسفند
صفحه را ببند
چه کسانی ریاست قوه قضائیه را به حجت‌الاسلام رئیسی تبریک گفتند؟
خیر مقدم به قاضی‌القضات

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی دیروز رسما سکان ریاست قوه‌قضائیه را به دست گرفت. چهره‌های بسیاری هم ورود او را به این قوه تبریک گفتند، حسن روحانی رئیس‌جمهوری، علی لاریجانی رئیس شورای اسلامی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، رئیس‌کل ستاد نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، علی اکبر ولایتی و ... ازجمله کسانی بودند که حضور رئیسی در قوه قضائیه را به فال نیک گرفتند.
در متن پیام رئیس‌جمهوری خطاب  به رئیسی آمده بود: «انتصاب جنابعالی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمت ریاست قوه‌قضائیه را که نشان اعتماد معظم‌له و مدیریت شایسته شما در مسئولیت‌های پیشین در آن قوه است، تبریک می‌گویم. دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران، مهمترین نماد اراده نظام اسلامی برای احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت و تامین امنیت اجتماعی است. بی‌تردید انجام این رسالت خطیر در سایه استقلال دستگاه قضائی و به دور از ملاحظات حزبی و جناحی و بی‌اعتنا به فشار برخی از قدرت‌های رسانه‌ای و تبلیغی امکان‌پذیر خواهد بود که در این راستا قدم‌هایِ برداشته‌شده باید تکمیل گردد. در این مقطع حساس بخش بزرگی از بار مسئولیتِ تقویتِ سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به نظام بر دوش آن قوه محترم است که با پیروی از سیره و منش شهید آیت‌الله دکتر بهشتی بنیانگذار دستگاه قضای اسلامی در کشور و اجرای دقیق قوانین و فرامین امام راحل‌(ره) به‌ویژه فرمان 8 ماده‌ای ‌سال 1361 ایشان و ارشادات مقام معظم رهبری مدظله، می‌توانیم شاهد شکوفایی و پویایی بیشتر ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشیم. اینجانب ضمن اعلام آمادگی دولت تدبیر و امید برای همکاری و تعامل با آن قوه در جهت تحقق آرمان‌های بلند نظام اسلامی و اجرای دقیق قانون اساسی، امیدوارم با حضور جنابعالی در رأس دستگاه قضائی کشور شاهد تحولات مورد انتظار مردم در گسترش عدالت اجتماعی، احقاق حقوق عمومی و شهروندی، مبارزه جدی و همه‌جانبه با فساد و تحکیم امنیت در همه ابعاد آن ازجمله امنیت سرمایه‌گذاری و صیانت از فعالیت‌های سالم اقتصادی در کشور باشیم. همچنین لازم می‌دانم از خدمات و تلاش‌های ریاست پیشین قوه قضائیه آیت‌الله آملی‌لاریجانی، تقدیر نموده و توفیقات ایشان را در خدمت به مردم و نظام اسلامی از خداوند بزرگ مسألت ‌نمایم.»
بعضی‌ها هم از شبکه‌های اجتماعی برای رساندن پیام تبریکشان به رئیسی استفاده کردند، مانند عزت‌الله ضرغامی که نوشت: «حضرت آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه شدند، تبریک. از او می‌خواهم در رفتار فردی همان باشند که می‌شناسیم. عدالت‌محوری و مبارزه بی‌تعارف با اصحاب قدرت و ثروت را هم به حاشیه نرانند.»


تعداد بازدید :  275