شماره ۱۶۴۱ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
عددخبر

13 میلیون تومان قیمت هرکیلوگرم زعفران

عضو شورای ملی زعفران با بیان این‌که طی یک هفته اخیر قیمت زعفران حدود یک‌میلیون تن افزایش یافته است، گفت: «عرضه زعفران در بورس نیاز به استراتژی دارد.» علی حسینی هر کیلوگرم زعفران را حداقل ۶‌میلیون و حداکثر بین ۱۲ تا ۱۳‌میلیون تومان اعلام کرد و گفت: «قیمت این کالا طی حدود یک هفته اخیر نزدیک به یک‌میلیون تومان افزایش داشته است.» حسینی با بیان این‌که عنوان می‌شود کشاورزان از عرضه زعفران در بورس نفع می‌برند، افزود: «۷۰ تا ۸۰‌درصد این زعفران دست کشاورزان نیست؛ یا در اختیار کارخانجات قرار دارد یا دلالان. بنابراین عرضه آن در بورس هم بیشتر به نفع دلالان است تا کشاورزان.» وی افزود: «زعفران به شکلی که کشاورز تولید می‌کند، قابل عرضه در بورس نیست.»

80 درصد کاهش قدرت خرید وام مسکن

به دلیل جهش قیمت مسکن شهر تهران طی یک‌سال اخیر و رسیدن متوسط قیمت به متری ۹‌میلیون و ۹۷۰‌هزار تومان، قدرت پوشش‌دهی تسهیلات مسکن که تا همین یک‌سال‌ونیم قبل حدود ۵۰‌درصد قیمت یک آپارتمان ۷۵متری در تهران را در برمی‌گرفت که حدود 80‌درصد ارزش آن کاهش داشته است. به گزارش ایسنا، قیمت مسکن در پایتخت به میانگین ۹‌میلیون و ۹۷۰‌هزار تومان در هر مترمربع رسیده و تنها طی 5ماه اخیر متری یک‌میلیون و ۸۷۰‌هزار تومان گران‌تر شده است.

10 هزار کانتینر قطعات خودرو به مناطق آزاد وارد شد

مرتضی بانک، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از دپوی 10‌هزار کانتینر قطعات خودرو در مناطق آزاد خبر داد و گفت: «قطعات یدکی و لاستیک هم معاف از ثبت‌سفارش هستند و بدون تشریفات ثبت‌سفارش وارد مناطق آزاد شده‌اند.» درحالی ‌که خودروسازان مهمترین عامل افزایش قیمت خودرو را نبود قطعات خودرو عنوان می‌کنند واردات قطعات و مواد اولیه خودرو تماما با ارز 4‌هزار و 200 تومانی انجام شده است. او گفت: «دپوی قابل توجهی از کالاهای اساسی در مناطق آزاد وجود ندارد.»


تعداد بازدید :  140