شماره ۱۶۴۱ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر خبر داد:
استخدام امدادگران در مرحله بررسی کمیته منابع انسانی
پروسه استخدام به نهادهای بالادستی بستگی دارد

شهروند|مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر در بخش دوم نشست خبری صبح دیروز به سوالات خبرنگاران حاضر در نشست پاسخ داد. وی درباره کاهش زمان تا حضور امدادگران در سوانح گفت: «برنامه‌ای که مدنظر ما است، 8 دقیقه است، اما فعلا روی زمان 10 دقیقه تا 10 دقیقه و 30 ثانیه تمرکز کرده‌ایم و تلاش ما بر این است که با توجه به افزایش تعداد پایگاه‌ها بتوانیم زمان رسیدن امدادگران را به 8 دقیقه برسانیم.» وضع تیم واکنش سریع شهرستان‌ها یکی دیگر از سوالاتی بود که از رئیس سازمان امداد و نجات پرسیده شد؛ سلیمی گفت: «تیم واکنش سریع در مراکز استان‌ها فعال شده و در شهرستان‌های بیش از جمعیت 100‌هزار نفر، امیدوار بودیم که تا پایان‌ سال آموزش‌هایشان انجام شود که به این هدف دست پیدا کرده‌ایم. وی توضیح داد که برنامه ما در ‌سال 97 اجرایی‌کردن تیم واکنش سریع نبوده و ما امسال بر آموزش این نیروها متمرکز بوده‌ایم که این اتفاق افتاده است و ‌سال آینده
 اجرایی می‌شود.»
سلیمی در پاسخ به سوال دیگر درباره استخدام امدادگران جمعیت هلال‌احمر نیز گفت: «با دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر طرحی آماده شده که این طرح مختص نجاتگران و امدادگران پایگاه‌هاست. بالغ بر 7‌هزار نفر واجد شرایط بودند که برای استخدام مطرح بوده؛ این شرایط شامل آموزش‌ها و مهارت‌ها و سابقه فعالیت‌هایی بوده است که این عزیزان داشته‌اند. به هر صورت براساس پروتکل خاصی اطلاعات امدادگران را از استان‌ها دریافت کرده‌ایم، تا حقی از کسی ضایع نشود.» به گفته رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر این 7‌هزار نفر درحال حاضر در پایگاه‌های امداد بین‌شهری فعال هستند و براساس طرحی که در دست داریم، می‌توان گفت از صددرصد روند 30‌درصد پیشرفت داشته و از این رقم،  3‌هزار و 400 نفر واجد شرایط استخدام می‌شوند. مرحله نخست که مورد تایید ریاست جمعیت هلال‌احمر بوده، انجام شده است. کمیته منابع انسانی جمعیت هلال‌احمر قدم بعدی ما است و در این میان، یک کمیته کاری اولیه در سازمان امدادونجات تشکیل شد و تیم کارشناسی روند کار را کاملا پیش برده‌اند. امیدواریم قبل از پایان‌ سال در کمیته منابع انسانی موضوع طرح شود و مراحل شورای‌عالی و دیگر مراحل را طی کند. سلیمی توضیح داد که بکارگیری و استخدام نیازمند مجوز از نهادهای بالادستی است و موضوع مهم دیگر لحاظ شدن بودجه استخدام این نیروها در بودجه جمعیت هلال‌احمر است. آن‌چه در جمعیت باید انجام شود، به سرعت درحال پیگیری است.
همه مردم 112 را می‌شناسند
 می‌توانید در پایگاه‌های امدادونجات استراحت کنید
پایگاه‌ها و توسعه آنها مورد سوال خبرنگار دیگری بود که سلیمی توضیح داد: «پایگاه‌های امدادونجات جمعیت هلال‌احمر تقریبا از حالت سیار به حالت ثابت درآمده است و این روند با آسیب‌شناسی در نقاط حادثه‌خیز صورت گرفته است. علاوه بر آن، بسیاری از پایگاه‌ها امسال از کانکس به ساختمان تبدیل شده است. ما درحال حاضر تنها 18 پایگاه کانکسی در کل کشور داریم که قرار است تا پایان‌ سال آینده همه پایگاه‌ها دارای ساختمان ثابت شوند.» به گفته سلیمی با آسیب‌شناسی در نقاط حادثه‌خیز پایگاه‌های سیار  برپا شده است و پایگاه‌های ثابت به‌عنوان محل اسکان اضطراری در نظر گرفته شده و از هموطنان دعوت می‌شود اگر دچار خستگی شدند یا این‌که شرایط آب‌وهوایی مشکل داشت، حتما با خانواده در این پایگاه‌ها استراحت کنند و بعد از رفع وضع بد، با آرامش خاطر به راه خود ادامه دهند. شماره 112 را همه مردم می‌شناسند؛ بدون سیم‌کارت هم امکان برقراری ارتباط میسر است و در هر شرایطی با این شماره تماس گرفته شود، نزدیکترین پایگاه را به اطلاع می‌رساند. طراحی پایگاه‌ها به نوعی است که امکان استقرار 10 خانواده به صورت خانم‌ها و آقایان جداگانه را می‌دهد و هموطنان می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند.


تعداد بازدید :  99