شماره ۱۶۴۱ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
کار مهم‌تری در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نداریم؟

آخرین شاهکار کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، واردشدن به پرونده‌ای است که براساس فضولی و تجسس یک شهروند در زندگی خصوصی بازیکنان فوتبال به وجود آمده. معلوم است که به کار آن شهروند نمی‌توان ایرادی گرفت. سلبریتی‌ها باید بدانند که مدام زیر ذره‌بین جامعه‌اند و آب بخورند، خبرش رسانه‌ای می‌شود؛ که مردم قضاوت‌شان می‌کنند و آنها را می‌پایند و خلاصه باید خیلی مراقب خودشان باشند. اما این‌که کمیته اخلاق هم به همین تجسس‌ها استناد کند و بخواهد اتفاقاتی را بررسی کند که حتی علنی هم نشده و تنها با کنار هم چیدن چند نشانه از آن رازگشایی کرده‌اند، از آن کارهاست. کارهایی که احتمالا فقط از کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال خودمان برمی‌آید و اگر خبرش ترجمه شود، جهانیان انگشت تعجب به دندان خواهند گزید.
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مثل بعضی از نهادهای دیگر در کشور نشان داده که اساسا به مسائل خصوصی و زناشویی و فردی خیلی علاقه دارد. از تتو بازیکنان گرفته تا عکس‌هایشان در سفرهای خارجی و آرایش موها و خلاصه هر آن‌چه که در فرهنگ عامه به زندگی شخصی فرد تعبیر می‌شود. یعنی حتی مورد داشته‌ایم که براساس شایعات، فردی را به خاطر تصاویر منتشرشده همسرش به کمیته احضار کرده و با او برخورد کرده‌اند. این‌که فوتبالیست‌ها را بابت کاری ندیده و در خفا بخواهیم و تهدید به محرومیت کنیم، فوق‌العاده است. بابت رابطه با دونفر که ظاهرا خواهر هستند و ظاهرا با مهدی طارمی و رامین رضاییان ارتباط داشته‌اند و ظاهرا ارتباط نامناسبی نبوده است و گویا فلان شده و چه بسا بهمان شده! یعنی همه‌اش براساس حدس و گمان. بی‌این‌که حتی یک شاهد وجود داشته باشد. این‌که دو ملی‌پوش حتی عکس واضحی از این نشست و برخاست منتشر نکرده‌اند، به اندازه کافی برای تبرئه‌شان کفایت می‌کند. بگذریم از این‌که حتی اگر عکسی هم می‌بود، توجه و پیگیری آن دخالت‌کردن در زندگی خصوصی دیگران و سرک‌کشیدن در آن محسوب می‌شد. کاری که شاید برای هواداران و عموم مردم تفریح باشد، اما برای مرجعی مثل کمیته اخلاق قبیح است. با این همه کار که سر کمیته اخلاق ریخته است. این همه فساد مالی و این همه شائبه تبانی که همین حالا یکی از مظاهر آن در دادگاه دارد جواب پس می‌دهد. با تخلفات پرشماری که بخشی از آن را می‌شد در جلسه مجمع روز گذشته فدراسیون و ارایه گزارش حسابرسی سالانه پی گرفت.
 با همه اینها، وقتی که کمیته اخلاق برای چنین مسائلی می‌گذرد یا نشان دهنده این نیست که کارهای مهم در این کمیته کنار گذاشته
شده است.


تعداد بازدید :  233