شماره ۱۶۴۲ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ اسفند
صفحه را ببند
استقلال و پرسپولیس، امروز در دومین آوردگاه آسیایی
شفر و برانکو به دنبال جبران

شهروند| بعد از یک هفته ناکامی برای نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، حالا هواداران سرخابی در هفته دوم انتظاری جز برد از تیم‌های مورد علاقه خود ندارند.
پرسپولیس و بازهم سد محکم السد
پرسپولیس که فصل گذشته با شکست السد برای نخستین‌بار در لیگ قهرمانان آسیا فینالیست شد، امروز از ساعت 19:15 باید در خانه این حریف نام‌آشنا به میدان برود. تیم برانکو که به اعتقاد خیلی از کارشناسان این روزها شادابی فصل گذشته را ندارد و در لیگ هم با وجود صدرنشینی متزلزل نشان داده، بعد از تساوی خانگی برابر پاختاکور به هیچ‌وجه نباید دست خالی از دوحه بازگردد. بدون شکست السد هم با دراختیارداشتن ستارگانی چون ژاوی و گابی بعد از باخت در گام نخست برابر الاهلی عربستان به چیزی جز پیروزی خانگی نمی‌اندیشد، اما سرخپوشان نشان دادند حتی با دست خالی هم می‌توانند از پس تیم‌های بزرگ آسیا بگذرند. با رسیدن برخی از مصدومان ازجمله مهدی ترابی، برانکو امیدوار است تیمش دست پر ورزشگاه جاسم‌بن‌حمد را ترک کند؛ اتفاقی که قبل از دیدار حساس و حیثیتی با الاهلی عربستان می‌تواند پایان خوشی را برای سرخپوشان در ‌سال 97 در رقابت‌های آسیایی رقم بزند. در هرصورت هیچ‌کس انتظار ندارد فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان نتواند از دور گروهی هم صعود کند و این فشار را روی شاگردان برانکو افزایش می‌دهد.
در انتظار برد 80‌هزار نفری در آزادی
بیشتر از 2 نماینده دیگر ایران، استقلال در بازی با العین نیاز به 3 امتیاز دارد. تیم شفر در نخستین گام با 3 گل توسط رقیب قطری بدرقه شد و برای این‌که از گروه مرگ جان سالم به در ببرد، راهی جز کسب امتیازات کامل بازی‌های خانگی را ندارد. العین که هنوز خاطره تلخ برد پرگل 2 فصل قبلش از ذهن استقلالی‌ها پاک نشده، برای سومین فصل متوالی با آبی‌پوشان ایرانی روبه‌رو خواهد شد؛ دیداری که با توجه به شکست 2 تیم در گام نخست از اهمیت بالایی برایشان برخوردار خواهد بود. استقلال که این روزها در لیگ ‌برتر روی دور برد افتاده و خودش را به صدر نزدیک کرده، نمی‌خواهد در لیگ قهرمانان خیلی زود رویاهای خود را برباد رفته ببیند. آبی‌پوشان انتظار دارند وقتی ساعت 19 برابر رویارویی با حریف اماراتی وارد زمین می‌شوند، با سکوهای پر از تماشاگر مواجه شوند. با این‌که شفر مصدومانی هم برای این بازی دارد، دستش کاملا برای انتخاب ترکیب اصلی باز است و احتمالا بار دیگر روی مثلث آفریقایی خود حساب ویژه‌ای باز کرده است. 


تعداد بازدید :  334