شماره ۱۶۴۲ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ اسفند
صفحه را ببند
بیکاری جواد رضویان به خاطر زهرمار
مخاطب باید بگوید فیلم بازی کنم یا بسازم

شهروند| نخستین تجربه فیلمسازی جواد رضویان اگرچه در جشنواره فیلم فجر خیلی مورد استقبال اهالی رسانه نبود اما احتمالا در میان اکران‌های نوروزی است.
 جواد رضویان البته ادعای زیادی درباره این فیلم ندارد و در تازه‌ترین حرف‌های خود از تلاشش برای فاصله‌گرفتن از فضای طنز و کمدی گفته است درحالی ‌که دقیقا بعد از اکران زهرمار خیلی‌ها گفتند این فیلم کمدی است و برخی در کمدی خواندن آن تردید داشتند:«تلاش من در «زهرمار» این بوده که از فضای کاری کمدی خودم فاصله بگیرم. طی این مدت 13ماه کار نکردم و دندان روی جگر گذاشتم تا در فیلم زهرمار به سمت و سوی دیگری بروم.»
وقتی بهمن‌ماه فیلم اول جواد رضویان در کاخ رسانه اکران شد، برخی این موضوع را مطرح کردند که چرا او در فیلم خود بازی نکرده است اما حالا جواد رضویان پاسخ این حرف‌ها را داده است. او به میزان می‌گوید: «قطعا از این به بعد هر فیلمی که بسازم، به هیچ‌وجه خودم در آن به ایفای نقش نخواهم پرداخت.» درعین حال جالب است بدانید او از میان بازیگری و کارگردانی هنوز پیش‌فرضی برای انتخاب ندارد: «واقعیت امر من هر دو را دوست دارم و مخاطب باید بگوید در کدام بهتر هستم.
 البته من هنوز واکنش مخاطب عام و همچنین اکران عموم را نگرفته‌ام که بتوانم بگویم که از کارگردانی راضی هستم یا نه. من 25‌سال دغدغه بازیگری داشتم و نمی‌توانم به‌طور قطع بگویم که کارگردانی را بیشتر دوست دارم یا کارگردانی مورد علاقه من است. من بازیگرم و قطعا اگر نقش خوبی باشد، آن را بازی می‌کنم، اما در مورد فیلمسازی فیلم بعدی‌ام بدون ‌شک حال و هوای نقد اجتماعی خواهد داشت.»
 البته هنوز تکلیف اکران این فیلم در نوروز قطعی نشده است و جلسه‌ای که دیروز قرار بود کارگروه اکران درباره تعیین تکلیف اکران نوروزی داشته باشد، به وقت دیگری موکول شد.

 


تعداد بازدید :  316