شماره ۱۶۴۳ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
کتانباف: برنامه های نوروزی شهرداری به شعار بهار علوی مزین می شود

به گزارش سایت شهرداری اهواز در این جلسه که با حضور معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و مدیران اداره ارتباطات در مرکز و مناطق هشتگانه با محوریت هماهنگی تشکیل شد، منصور کتانباف گفت: با توجه به تقارن آغاز بهار با ماه رجب و مناسبت های این ماه بویژه سالروز ولادت با سعادت حضرت علی(ع) برنامه های نوروزی با عنوان بهار علوی مزین شود.
وی ادامه داد: در فضاسازی ها و زیباسازی ها این موضوع مد نظر قرار گیرد زیرا  الصاق پرچم های جمهوری اسلامی در کنار پرچم های علوی تقارن زیبای این دو مناسبت ملی و مذهبی را تداعی می کند.
شهردار اهواز با اشاره به اقدامات ویژه استقبال از بهار از حوزه های مختلف اذعان کرد: برنامه های متنوعی در
حوزه های مختلف فرهنگی، تفریحی و زیباسازی تدارک دیده شده که امیدواریم مورد توجه عموم قرار گیرد. تلاش شده تنوع و نشاط به همراه محتوا و نحوه ارایه مناسب پیش بینی شود. برنامه های هنری با استفاده از هنرمندان بومی اجرا شود.کتانباف با تاکید بر لزوم نکات ایمنی در
برنامه های تفریحی ساحلی بیان کرد: در برنامه های قایق سواری هماهنگی لازم با سازمان آتش نشانی و ایمنی صورت گیرد. مسایل ایمنی از قبیل جلیقه نجات، مسیرهای مناسب تردد، رعایت ظرفیت سوار شدن، عدم تردد در شب و.... مورد توجه قرار گیرد و با هیات قایقرانی نیز هماهنگی انجام شود.
شهردار اهواز افزود: اماکن فرهنگی همچون سراهای محله، پارک شهروند و فرهنگسرای نجوم ابن هیثم اهوازی نیز فعال باشند. لازم است در تورهای اهواز گردی از ظرفیت ریل باس نیز  استفاده شود.وی دستور داد: سامانه های نشاط در محل های برگزاری نماز جماعت پیش بینی و اجرا شود. توزیع برنامه ها در مناطق مختلف شهر باشد. منصور کتانباف ادامه داد: در حوزه
 آسیب های اجتماعی نیز سازمان فرهنگی اجتماعی به صورت ویژه نسبت به جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر و... اقدام کند.شهردار اهواز ادامه داد: به جز پارک‌های ساحلی که مرکز عمده تفریح و تفرج شهروندان است، سایر بوستان ها و پارک‌ها بویژه میدان هجرت نیز مورد توجه قرار گیرد. روزانه صدها مسافر قطار در اولین مواجهه با شهر با پارک هجرت روبرو می شوند. وی خطاب به دو مجموعه فرهنگی و ارتباطات گفت: بر وضعیت پارک‌ها نظارت داشته باشید و ضمن انتقال کاستی ها برای رفع آنان پیگیری لازم را انجام دهید. خوشبختانه قلیان‌ها در پارکهای ساحلی در حال جمع آوری است، هر چند برای رفع این معضل نیاز به کار فرهنگی داریم.

 


تعداد بازدید :  338