شماره ۱۶۴۳ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
برای نخستین‌بار از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد
کتاب خاطرات رهبر انقلاب؛ «خون دلی که لعل شد»
آغاز فروش اینترنتی کتاب

 کتاب «خون دلی که لعل شد» حاوی خاطرات حضرت آیت‌الله‌العظمی سیّدعلی خامنه‌‌ای از زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی است.  این کتاب ترجمه‌ فارسی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» است که پیش از این به زبان عربی در بیروت منتشر و توسط سیّد حسن نصرالله معرّفی شد.‌
آن‌چه کتاب حاضر را از کتاب‌های مشابه متمایز می‌کند، بیان حکمت‌ها، درس‌ها و عبرت‌هایی است که به فراخور بحث‌ها بیان شده و هر کدام از آنها می‌تواند چراغ راهی برای آشنایی مخاطب کتاب بویژه جوانان عزیز با فجایع رژیم منحوس پهلوی و همچنین  سختی‌ها، مرارت‌ها و رنج‌های مبارزان و در مقابل پایمردی‌ها، مقاومت‌ها، خلوص و ایمان انقلابیون باشد. زندگینامه خودنوشتِ معظّمٌ‌له، تصاویر مرتبط و نمایه‌های مختلف از دیگر بخش‌های این کتاب است. کتاب ۴۲۴ صفحه‌ای «خون دلی که لعل شد» به همت محمّدعلی آذرشب گردآوری شده است. این کتاب ترجمه‌ فارسی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» زندگینامه رهبر معظّم انقلاب است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و روانه‎ بازار نشر شد. تصویر طرح جلد کتاب «خون دلی که لعل شد» به این اثر روحی متفاوت و متمایز نسبت به سایر آثار مشابه بخشیده است. در روی جلد، چهره ایام زندان رهبر انقلاب به تصویر کشیده شده و در پشت جلد عکس دیده‌نشده‌ای از معظّمٌ‌له و فرزندشان مصطفی به همراه دستخط ایشان درباره این عکس آورده شده است. علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «خون دلی که لعل شد» می‌توانند به صفحه فروش این کتاب در سایت انتشارات انقلاب اسلامی مراجعه کنند.
پیش از این سیّدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در مراسم جشن چهل سالگی انقلاب در مجمع سیدالشهدا(ع) ضاحیه‌ جنوبی بیروت، به معرفی کتاب خاطرات مبارزات رهبر انقلاب از زبان خودش که به عربی گفته شده است، پرداخت. این کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» نام دارد و توسط دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظّم رهبری چاپ شده است. این اثر در قالب بیان خاطرات برخی از اندیشمندان و نزدیکان مقام معظم رهبری، به تبیین زوایایی از شخصیت ایشان پرداخته است. این نوشتار از طریق نقل خاطره‏‌ها و گفتارهای مستند از زبان دانشورانی که مدت‏ها با مقام معظم رهبری در ارتباط بوده‌اند، می‌کوشد عموم مردم را نسبت به الگوهای اخلاقی و رفتاری این بزرگوار آشنا سازد.
در بخشی از معرفی این اثر از سوی ناشر آمده است: «آشنایی با جنبه‏ های مختلف شخصیت فرزانگانی که بر چکاد اندیشه و عمل برنشسته‏‌اند و راه پرفراز و نشیب روزگار را با سلامت و دقت پی‏ سپرده‏اند، به آدمی حیات، نور، نشاط و سرور می‏بخشد.»  این نوشتار در 16 بخش به معرفی الگوهای اخلاقی و رفتاری رهبر معظم انقلاب پرداخته است. عناوین این بخش‌ها از این قرارند: علم و آگاهی، لیاقت و شایستگی، ساده‌زیستی، معنویت و عرفان، تواضع، توجه به خانواده‌های شهدا، رابطه با مردم و جوانان، دقت‌ها و ظرافت‌ها، مبارزه و شجاعت، جنگ و جهاد، بی‌توجهی به دنیا، رعایت بیت‌المال، تدبیر، امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر، نظم و انضباط و ورزش.


تعداد بازدید :  236