شماره ۱۶۴۳ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
حسین هدایتی در چهارمین جلسه دادگاهش به همراه ۱۰متهم به اخلال در نظام اقتصادی چه گفت؟
من از زرنگی به این روز افتادم!

قاضی مسعودی مقام در ابتدای چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور موادی از قانون آیین دادرسی کیفری را قرائت و به متهمان تفهیم کرد. ماجرای جلسه گذشته به این ترتیب بود که عده‌ای از متهمان دفاعیات خود را ارایه داده بودند و قرار بود در این جلسه آخرین دفاعیات‌شان را مطرح کنند. در ادامه هم گفته‌هایی از طرف متهمان به‌خصوص مشهورترین آنها یعنی حسین هدایتی مطرح شد که به نظر قابل تامل می‌رسد. بخشی از آنها را در ادامه گزینش کرده‌ایم.
حسین هدایتی در ابتدای دفاعیات خود گفت: «آقای رئیسی روز گذشته در مراسم معارفه خود گفتند در مبارزه با فساد باید به حواشی توجه نشود و باید در این شرایط به کارآفرینان کمک شود، تا بی‌گناه در زندان نباشد.» قاضی هم در واکنش به این جمله‌ها گفت: «ما هیچ‌گاه تحت‌تاثیر جو نبودیم و نزدیک به ۲۰‌سال است که قضاوت می‌کنم و این پرونده نخستین پرونده بنده نیست.» که این جمله هدایتی را در پی داشت: «اقرار می‌کنم کل بدهی به گردن من است. من این آقایان را در این دادگاه دیدم. اینها مظلومانه محاکمه می‌شوند و رئیس آنها حتی جرات ندارد، مردانه بیاید از این افراد دفاع کند و جرم را گردن بگیرد. من اقرار می‌کنم کل بدهی به گردن من است.» مقصود از رئیس، فردی بود که در جلسه به نام «حاج‌آقا» از او اسم برده می‌شد که واکنش قاضی را به دنبال داشت و از متهمان خواسته بود، نام بگویند از لقب «حاج‌آقا» استفاده نکنند. متهمان پیش از اظهارات هدایتی هم گفته بودند، مقصود فردی به نام اکبر یقینی است. هدایتی در ادامه گفت: «من شرکتی از آقای یقینی خریداری نکردم. آقای وکیلی ایشان را به من معرفی کرده که الان هم می‌داند آقای یقینی کجاست.»
هدایتی در بخش‌های دیگری از دفاعیاتش خطاب به قاضی گفت: «در صدور رأی عجله نکنید. شب دراز است و قلندر بیدار، کارشناس بفرستید پروژه را ببیند. یکی به داد من برسد! یک کارشناس ملک یا بانک تحقیق کند. سند املاک ساخته نشده عرصه و عیان تحویل بانک شده است، درحالی‌که اصلا ساخته نشده و ما این را دو شب پیش فهمیدیم. شاید عقل جِن هم به این کار نرسد که با ملکی که ساخته‌نشده، سند گرفته شود.» هدایتی در ادامه خطاب به نماینده دادستان گفت: «من از زرنگی به این روز افتادم. طبق محاسباتم در خرید ملک سود می‌کردم. زمانی که فهمیدم سرم کلاه رفته، سند ۳ ملک در شمیران را فک رهن نکردم.» هدایتی در بخش دیگری از دفاعیات خود گفت:   «من ۱۲‌سال است دسته چک ندارم. آقای قاضی اگر یقینی امروز بود، جلسه دادگاه خیلی متفاوت بود.»
این جلسه با توضیحات نماینده داستان ادامه یافت و نهایتا در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه قاضی مسعودی مقام ختم این جلسه رسیدگی و تاریخ جلسه بعدی را دوشنبه هفته آینده اعلام کرد.

 


تعداد بازدید :  236