شماره ۱۶۴۶ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# مسعود_ده‌نمکی#آرنولد#راسل_کرو ‏# سلطان #رئیس #پرسپولیس‏

در شرایطی‌ که حمله تروریستی در نیوزیلند که به کشته‌شدن چهل و چند نفر انجامید، در رسانه‌های جهان مهمترین خبر این 24ساعت اخیر بوده است؛ رسانه‌ها و سایت‌های ایرانی به بی‌تفاوتی سلبریتی‌های ایرانی در قبال این ماجرا تاخته و موضع‌گیری متعهدانه ستاره‌هایی چون آرنولد و راسل کرو به این حمله تروریستی را سرمشقی کامل برای سلبریتی‌های وطنی معرفی کرده‌اند.
ساعاتی بعد از حادثه تروریستی نیوزیلند آرنولد شوارتزنگر نوشت:«قلبم با قربانیان، خانواده‌هایشان و مردم نیوزیلند است. این یک عمل وحشتناک تروریستی است، اما بدانید که دنیا با شماست. من با شما هستم.» راسل کرو هم نوشت: «چهل کشته در نیوزیلند. مرگ‌هایی بی‌معنی، بی‌هدف و ظالمانه. دلم برای خانواده‌های قربانیان و مردم نیوزیلند شکسته. مردمی که این درد و رنج تا مدت‌ها در دل‌هایشان خواهد ماند
 پاینده باشید.»
ماهر زین خواننده سوئدی لبنانی‌الاصل هم نوشته: «خشمگین و دل‌شکسته‌ام. مهم نیست چه کسی مرتکب چنین کاری شده! این‌که چه رنگی هستی، از چه نژادی هستی، چه تفکری یا چه مذهبی داری. اهمیتی ندارد. سفید، قهوه‌ای، سیاه، یهودی، مسیحی، مسلمان یا بی‌دین هر چه که هستی!! تو یک جانی مریض هستی که امیدوارم به خاطر این عمل نابخشودنی‌ات مجازات شوی!»
اما در میان چهره‌های وطنی بیشترین واکنش ثبت‌شده مربوط به نقد نحوه پرداخت بی‌بی‌سی به این خبر بوده است. مسعود ده‌نمکی، در اینستاگرام خود نوشت: «از نظر بی‌بی‌سی و نوچه‌هایش؛ وقتی دو نفر در انگلیس زخمی می‌شوند، حمله تروریستی است؛ اما وقتی ۵۰ نفر مسلمان می‌میرند...»
علاوه بر ده‌نمکی، البته، خیلی‌های دیگر به برخورد دوگانه بی‌بی‌سی در حوادث تروریستی واکنش نشان دادند. اشاره این کاربران به تیتر کردن رخدادهایی ساده و نادیده گرفتن مواردی است که از حملات تروریستی در جوامع مسلمانان رخ می‌دهد. این کاربران تیتری چون «حمله تروریستی با چاقو به سه نفر در متروی لندن» را در کنار «تلفات فراوان مسلمانان در نیوزیلند» قرار داده و به انتقاد از این موضوع پرداخته‌اند...
 
شرکت پیشکسوتان پرسپولیس و علی پروین این روزها به بزرگترین بحران این باشگاه مردمی تبدیل شده‌اند. بهروز رهبری‌فرد ‏بعد از جدا شدن از این شرکت در افشاگری جنجالی تأکید کرد پیشکسوتان به دنبال ضربه زدن به برانکو و کنار زدن او هستند و ‏پروین هم بر خلاف ظاهر اصلا دوست ندارد برانکو در پرسپولیس باشد. حالا چنین اظهاراتی به قدری جنجال‌ساز شده که ‏طرفداران پروین با طرفداران نسل جدید پرسپولیس را به اختلاف انداخته است و در شبکه‌های اجتماعی هم طرفداران برانکو به ‏پروین و سایر پیشکسوتان لقب بد کسوت داده‌اند و خواهان شفاف‌سازی درباره عملکرد شرکت پیشکسوتان و منابع مالی آنها که ‏خواهان خرید سهام پرسپولیس شده‌اند، هستند. ‏
با خواندن این توییت‌ها و دنبال کردن این هشتگ‌ها به خوبی در جریان همه دعواها قرار می‌گیرید:  ‏
«بعد از انقلاب اگر علی پروین نبود، پرسپولیسی هم باقی نمی‌موند!‏»
«این‌که علی پروین با چنین سابقه و بزرگی‌ای بخش عمده‌ای از هواداران پرسپولیس رو به‌عنوان مخالف روبه‌روی خودش می‌بینه ‏نشون میده خیلی جاها اشتباهاتی داشته.»
«دود دعوای بین طرفداران سلطان و رئیس فقط میره تو چشم پرسپولیس.»
«ما هیچ آدمی رو بیشتر از پرسپولیس دوست نداریم. می‌خواهد علی پروین باشه یا علی کریمی یا برانکو... اما زیاده‌خواهی ‏پیشکسوتان و فعالیت در شرکتی که هچ شفافیت مالی نداره برامون غیرقابل درکه.»
«آخرین تصویری که از سعید شیرینی به یادم میاد خوابیدن روی نیمکت روز دربی بود. ولی یکی از همه کاره‌های شرکت ‏پیشکسوتان پرسپولیسه! با شیرینی میشه فهمید این شرکت دنبال چیه! اصلا شیرینی کی شد پیشکسوت پرسپولیس؟»
«پروین تو خواب ببینه اگر بتونه برانکو رو از پرسپولیس بیرون کنه.»


تعداد بازدید :  266