شماره ۱۶۴۶ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
تریبون

اشتباهات نظام بیمه‌ای کشور
 دکتر سعید نمکی،  وزیر بهداشت درباره اولویت‌های پیشگیری وزارت بهداشت گفت: «در حوزه بیماری‌های واگیردار، اولویت‌مان بیماری‌های شایع و نوظهوری مانند عفونت‌های ناشی از اچ‌آی‌وی و مواردی مانند سالک و ... است که در برخی مناطق کشور دیده می‌شود. در این زمینه اقدامات آموزشی، درمانی و پیشگیرانه را در کنار هم انجام می‌دهیم. همچنین در حوزه واکسیناسیون دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک را در برنامه داریم. در حوزه بیماری‌های غیر واگیر نیز که اولویت اول‌ ماست، اقداماتی را انجام می‌دهیم و در حوزه بهداشت روان اهدافی داریم که باید روی آنها کار کنیم. متاسفانه بیمه‌های ما بحث توانبخشی و پیشگیری را جزو پکیج‌هایشان قرار نداده‌اند و این یکی از اشتباهات نظام بیمه‌ای کشور است. ما پیگیریم تا این مسائل را به‌عنوان سرمایه‌گذاری در نظام بیمه ببینیم.»

92‌هزار و 500 زندانی مشمول بخشنامه عفو رهبری
 اصغر جهانگیر،   رئیس سازمان زندان‌ها گفت: «طبق آخرین آمار از مشمولان بخشنامه عفو گسترده زندانیان، تا پایان روز بیست‌و‌چهارم اسفند (جمعه)، ۹۲هزار و 500 نفر مشمول اجرای این بخشنامه شدند که از این تعداد ۵۶هزار زندانی آزاد و ۳۶هزار و 500 نفر مشمول تخفیف مجازات شدند. ۵ استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و کرمان به ترتیب پنج استان اول کشور هستند که بیشترین تعداد محکومان مشمول عفو را دارند.»

روستاها را مهاجرپذیر کنیم
 محمد علی طالبی،   ‌ استاندار یزد گفت: «اگر در روستاهای استان به خوبی فعالیت و امکانات و تسهیلات دولت با برنامه مناسب و هدفمند در این مناطق به خدمت گرفته شود، روستاها می‌توانند مهاجرپذیر باشند و به‌واسطه ایجاد اشتغال و تأمین زیرساخت‌ها در بعضی از روستاهای استان شاهد مهاجرت معکوس به این مناطق باشیم. دولت تدبیر و امید حمایت‌های خوبی از طرح‌های اشتغال پایدار روستایی داشته، اما شخصا نسبت به برخی طرح‌ها که به اسم اشتغال روستایی در روستاها در حال انجام است، انتقاد دارم زیرا در بعضی موارد به جای این‌که برای مردم بومی روستا ایجاد اشتغال کنیم، طرح‌هایی را در این مناطق اجرا کرده‌ایم که ناگزیریم اتباع بیگانه را به خدمت بگیریم.»

 


تعداد بازدید :  232